eh81 Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 er det noen som vet hvor jeg kan finne info om hva jeg har rett og ikke rett på når jeg er gravid som student? har letet på nav sine sider i evigheter, men klarer ikke å finne noe om det. noen som har funnet noe om det noe sted?
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Du maa lese paa laanekassens sider. For aa faa stoette som student maa du ha studert i de siste 6 maanedene og fortsatt vaere meldt opp til studier naar du har termin. (Ja, du kan melde deg paa et nytt studie dersom du er ferdig utstudert...det har jeg faatt beskjed av Laanekassen om aa gjoere...) Dersom du ikke jobber ved siden av studiene har du rett paa foelgende: -Foedselsstipend (mellom 8.000 og 10.000 i mnd avhengig av ektefelle/samboers inntekt...tror det stemmer) -Engangsstoenad (husker ikke--tror den er paa rundt 30.000) -Barnetrygd (900 kroner/mnd) Det er ikke kjempemye, men det er altsaa det man har rett paa dersom man ikke jobber. Har du jobb ved siden av kan du ogsaa ha rett paa penger derfra. Og er du aleneforelder har du visst ogsaa rett paa mer. Sjekk Laanekassens sider, du.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Er i samme situasjon selv, så her er hva jeg har funnet ut: Du har krav på 80.000 på 10 mnd fra lånekassen (HVIS du har mottat støtte fra de 6-10 mnd før graviditeten). Engangsstønaden på rundt 34000 kr ES gjelder da for de som har tjent under denne summen. Har du feks hatt en ekstrajobb hvor du har tjent feks 45000 så kan du få dette som fødselspenger. Du får ikke både ES og fødselspenger. Ellers er det vel barnetrygd. Egne støtte ordninger for alenemødre, men det vet jeg lite om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå