Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Hva har bebien på seg når han/hun sover i vognen?Hvis den har yttertøy, tenkte jeg, så må d vel bli veldig tungvint å kle av og på hver gang de skal legges og tas opp av vognen??Noen som bare har på bebien ineklær(body, stillongs?) og så legger ullskinn under og teppe over? Eller hva gjør dere?
Kæmma og trultene Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Hei! Her ligger vesla i body og strømpebukse, eller det hun måtte ha pås eg inne. Jeg tar bare på henne lue i tillegg. Da ligger det et skinn nederst i vogna, så ligger huh pakket inn i ullpledd (både over og under). Varierer med været om jeg har noe mer over. Er det kalst legger jeg dyne over, ellers et tynt pledd til eller ingenting.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Jge har ikke ull-pledd, men jeg har saueskinnspose...blir litt forvirret nå, folk snakker omat man ikke lenger skal bruke denne, for den er FOR varm? Men vis jeg legger henne i body og stillongs, og så i saueskinnspose, m evt. helseteppe...d blir da ikke for varmt, det.....du bruker jo feks. ullpledd...d er da nokså varmt, d og..? Skjønner ingenting lenger, jeg...*puh*
Gjest Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Jeg har en sånn poseaktig flisdress fra H&M som er veldig grei å ta knøttet ut og inn av...bruker den + inneklærne og en bomullslue, og eventuelt pledd hvis det er litt kjølig
Chiquita Bananas Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 jeg har gutten min i bare body og bukse og av og til sokker. Legger ham i voksiposen som er ganske varm og han er ganske varm selv. På varme dager legger jeg ikke over "dynene" og har det åpent.
Roketikka Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Jeg bruker også voksiposen fortsatt, for der har jeg masse muligheter til å regulere varmen med antall lag over osv. Når det er over 10 grader ute legger jeg han kun i strømpebukse, body og lue. Blir ikke for varmt, men akkurat passe. Ull regulerer varmen veldig fint da, så bruker ofte ullbody.
lille-my *mor til Agnes* Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 Til deg som skrev at du ble forvirret over dette med lammeskinn; ull er varmeregulerende, så disse skinnene kan man bruke sommer som vinter! Genialt )
MammaDilla Skrevet 16. april 2007 #8 Skrevet 16. april 2007 Men husk mygg nett på vognen. Det hindrer andre dyr som fluer, veps, katter etc å komme oppi vognen
Gjest Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 Vogna står i skyggen, og der er jo ganske kaldt når han ligger stille og sover. Men har sluttet med vinterposen, for er redd han skal bli for varm (heller litt kald er min mening, selv om jeg passer på at han aldri fryser da Her har han ull-body,ull-strømpe,lang ullgenser, ullvanter, ullsokker og ull-lue. så et ull-pledd, og en dyne. vogntrekket på toppen.
Gjest Skrevet 17. april 2007 #10 Skrevet 17. april 2007 Hun har på seg body,strømpebukse,bukse,genser,tynn jakke og tynn lue. Dyne og et teppe.....
Jente89 ♥ Skrevet 17. april 2007 #11 Skrevet 17. april 2007 Vi bruker å ta på henne en ullgenser, votter og lue, åsså ligger hun i vogna med lammesinspose og dyne over som dekker for sol lyset.
Molait Skrevet 17. april 2007 #12 Skrevet 17. april 2007 Spørs jo når på dagen..og hvilken dag. Varmen varierer jo så veldig. Har bare fleecepose stort sett jeg. Og inneklær. Gjerne en buske/sparkebukse på. Pleier ta på lue og evt. en jakke. (strikkejakke) Kjennes han kald ut slenger jeg et teppe over posen. Ellers har jeg en tynn fleecedress jeg drar over body og strømpebukse om det er litt kaldt. Har og sommerdyna til voksiposen. Kjekt å kunne justere med lag og greit å slippe tykke ulldyna. Bedre å ta på "for lite" og heller kunne legge teppe over etterrpå. Mer pes å måtte kle av når de sover:) Viktig å sette vogna i skyggen!! Kan bli den badstua der inne om der står i sola! (selv om lufta i seg selv er kald)
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 17. april 2007 #13 Skrevet 17. april 2007 Har jo litt å si hvor i landet man bor, når på dagen det er og noen babyer blir lettere varm/kald... Vi bruker voksiposen enda, og da tar vi bare på snuppa lue før vi legger henne. (drammen)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #14 Skrevet 17. april 2007 Varierer for hver dag. Kaldere dager har vi gjerne voksiposen og jakke og votter. Andre dager ligger han bare i inneklærne. Et par dager har vi brukt en tynnere fleecepose. Vi sløyfer lua som regel nå. Virker som han blir kokvarm og svett tvert lua er på. Blåser jo ikke nede i vogna alikevel. Ellers så sjekker jeg han ved å kjenne i nakken hvis jeg er usikker. Har 2 barn og førstefødte måtte jeg kle på mye mer enn nr. 2 så det varierer hvor varme barna er i utgangspunktet. Man må bare prøve seg fram til hva som fungerer på hvert enkelt barn.
m@rie82 Skrevet 17. april 2007 #15 Skrevet 17. april 2007 hei!! alt varierer med været og temperaturen. i dag regner deg og det er surt ute. da bruker jeg å ha på henne en "dress" i bomull og en lue, helseteppe rundt henne og så ligger hun i saueskinnspose. hun er bare 4 uker, så jeg er ute flere ganger og sjekker at hun ikke er for varm eller for kald.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå