Gå til innhold

Erfaring med renselsen?


Graciegirl

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Håper dere koser dere hjemme i barseltiden.

 

Her i Stavanger går det meste over all forventning, to uker etter fødselen. Virkeligheten er ikke så skummel som vi fryktet!

 

Jeg lurer på om noen har lyst til å dele erfaringer angående renselsen?

På sykehuset fikk jeg beskjed om at jeg kom til å blø friskt blod i 4-5 dager + etter ca 14 dager, ellers burde jeg blø primært brunt/rosa blod.

Men, jeg syns jeg blør friskt blod hver dag. Ikke kjempemengder, men nok til at jeg blir litt nervøs. Har tatt kontakt med sykehuset og fått beskjed om å ikke tenkte på det (med mindre jeg har feber, noe jeg ikke har).

 

Er det andre som har opplevd at det kommer friskt blod nå og da i løpet av en dag/natt?

 

Tusen takk for alle innspill! Er nok bare litt overnervøs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tenkt akkurat det samme, og tenkte at jeg skulle spørre her..hehe.. Jeg har hatt det likt som deg. Friskt blod nå og da, så litt brunt..og i går kom det ingenting faktisk! I dag er det brunt igjen... (Herlige detlajer dette, ja...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk beskjed på sykehuset at renselsen varer ca 5-6 uker. Og etter 14 dager etter stopp, kunne det komme en liten frisk blødning som kunne vare i noen dager igjen.

Min renselse er litt rar synes jeg. Sluttet å blø friskt blod etter 1 uke. Bare bittelitt brunt i bindet. Men etterhvert har det kommet litt friskt blod nå og da.. Blir ikke helt klok på den.. 3 uker siden jeg fødte nå.

Lukter din renselse? Det gjør min. Blir helt kvalm, lukter råttent egg.. Vet heller ikke om det er vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det sånn jeg og, føler jeg blør annen hver dag, hehe. Har liksom en dag uten en eneste dråpe og så en dag med "vanlig mens"..

Tror hele tiden at jeg er ferdig,også kommer det allikevell, men vet jo fra sist at jeg da blødde i 6 uker... :(

 

Ellers så vil jeg tipse dere om at Always bindene nå har en våtserviett med til vært bind, synes det var veldig greit,for det lukter rart ja..... men dere vet kanskje at always har slike kluter allerede hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..lukter ikke noe spesielt hos meg.. Tror ikke det er meninga at det skal lukte vondt av "renselsen"... Inbiller meg at jeg har hørt at det da kan være infeksjon på gang... MEN det kan være jeg er helt på jordet nå altså... Håper noen kan av-/bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns de klutene er så sterkt parfyrmert, nesten så d svir der nede etter en sånn... Er det bare jeg som er ekstra ømfintlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen og tusen takk for innspill.

 

Veldig godt å høre at dere andre opplever noe av det samme, det hjelper meg til å tenke at det sikkert er normalt.

Til tider opplever jeg det som frustrerende å delvis miste kontroll over kroppen i barseltiden. Ikke i forhold til amming, men i forhold til "alt det andre" som holder på å reparere etter fødselen. Ja, ja - det går seg vel til etterhvert. Det er jo, selvfølgelig, verdt det - men det gjør godt å kunne sutre litt alikevel!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...