Gå til innhold

Andre med eksamen og termin i nærmeste framtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter bare så enormt med motivasjonen!!! Det er ikke mulig å fokusere på pensum! Akkurat som om kroppen min er fullt fokusert på fødslen som skal skje, jeg teller uker og dager til termin,ikke til eksamen som man vanligvis gjør. Dette er sikkert helt normalt, men det gjør jo alt så mye mer vanskelig for meg! Sitter liksom her og venter på at eksamensnervene skal gi meg det dyttet bak jeg trenger for å sette meg ned med boka, men de kommer ikke! Fødenervene har tatt all plassen rett og slett! :o)

Flere som føler det på samme måte??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei.. ja jeg har en eksamen 1 juni og skla levere bacheloroppgaven min 6 juni.. men klaere verken lese eller jobbe med oppgaven.. helt grusomt.. ser jeg har termin bare en dag før deg..

når skal du ha eksamen??¨

huff er ikke lett dette...

Skrevet

Nå har ikke jeg termin før i juni,

men jeg har eksamen helt til juni, og enda noe mer skole etter det før jeg har tid til at babyen skal komme..

hehe

men JAA kjenner meg igjen i det du sier.. er sikkert vanskeligere for deg og, for du merker det vel desto mer! *huff*

Har første eksamen nå 3.mai, og etter det så går det slag i slag frem til termin.. det er vanskelig å lese, vanskelig å finne motivasjon for i det hele tatt å gjøre gruppeoppgaver, for ikke å snakke om praksis, som jeg er ute i nå..

Blir jo ikke bedre av at man er litt trøtt heller, syns øynene faller sammen hver gang jeg prøver å lese pensum..

Også BIM da. farlige greier. jeg er avhengig, og det frister sååå mye mer enn å lese... *sukk*

Hilsen en som har sittet med eksamensnotater rundt seg og pc'en forran seg halve dagen...

Skrevet

Godt å se vi er flere i samme båt! Skal vi spleise på påhengsmotor kanskje?? Haha, dåååårlig humor ja!

Jeg har eksamen 2 mai, hjemmeeksamen 4-7 mai og siste 11 mai. Har egentlig bestemt jeg for å droppe eksamen 11 mai, tror det blir for mye rett og slett!!

Jeg har jo også Lillegutt da, på 18 mnd. Han er ikke akkurat til hjelp for å si det sånn! :o) Også pusser vi opp hjemme i tillegg, jeg kjeder meg ikke for tiden for å si det sånn!

Skrevet

haha, nei virker som om du har nok å henge fingrene i!!

Du får prøve å strukturere dagene litt fremover.. lage en dagsplan, lissom.. og se om du får avlastning med lillegutt noen timer til å lese etc..

og heller sette ned kravene til deg selv, om det blir for slitsomt!

En kan jo ikke alltid være supermann heller..

Jeg bør egentlig kunne klare unna det her, for det er bare eksamen 3.mai jeg trenger lese mye til. det andre er en praktisk hjemmeeksamen. Blir jo en del pes det også, selvfølelig, men du kan styre ting litt mer selv..

Nå er jeg på gruppe i praksis/gruppeoppgave, og det er noe herk.

Halvparten av gruppa mi valgte å ikke komme forrige uke "for det skjer jo ikke noe likevel" dvs at jeg og en til på gruppa rett og slett gjorde alle forberedelser, så når de kom i dag, så var det jo ikke så mye å gjøre likevel.. fordi vi hadde gjort all jobben!

I morra skal vi ut i skolen og ha praksisdag der. jeg gruer meg litt. har 1-4klasse, og føler ikke at jeg er like "sprudlende" som vanlig, samt at jeg er redd magen kan komme litt i veien for oppmerksomheten..

men det ordner seg vel.

sitter her og venter på telefon fra praksislærer da.. som skulle ringt meg klokka to, nå er klokka ti over halv fire.. så vi vet enda ikke akkurat hvilken klasse vi skal ha i morra, eller noen ting.. utrolig irriterende!!!

Men men. jeg prøver nå å ta en dag om gangen, sakte men sikkert, og så bare bli ferdig..

slutten nærmer seg jo egentlig!! veldig! :)

Skrevet

Jeg skal ikke vaere her inne foer om 10 dager ca...men har naa begynt aa titte litt innom paa 3. tri. Ville bare si at jeg sliter med akkurat det samme! Har naa levert utkast til masteroppgaven, og er ikke fornoeyd for aa si det saann. Jeg er saa umotivert for tiden at det er helt faelt. Har heldigvis ikke vanlig eksamen dette semesteret, men det er ennaa et par oppgaver som maa leveres...pluss den fullfoerte masteroppgaven min. Og saa er det flytting til Norge som staar for tur 7 uker foer termin...

I helga hadde jeg 8-timers laerereksamen (standardiserte proever som alle laerere i delstaten New York maa ta...varer til sammen 16 timer!) og sleit noe enormt med konsentrasjonen da gitt. 180 flervalgs-spoersmaal samt to skriftelige oppgaver...tok til sammen 8 timer. De proevene vurderes heldigvis bare til bestaatt/ikke bestaatt--og jeg tror jeg klarte meg, men det blir spennende aa se. Litt kjipt om jeg ikke sto for da maa jeg ta dem igjen--og de er dyre. Usj.

Skrevet

Hi hi...var litt forvirrende det der. Jeg mente at proevene til sammen varer 16 timer...man tar dem over forskjellige dager da, sitter der ikke 16 timer i strekk... :-)

Skrevet

Ja, vi får strukturere dagene våre, gjøre vårt beste og være fornøyde med det! Jeg syns vi er kjempe flinke alle sammen, det er ikke så mange som hadde orket det samme! :o)

Lykke til med prøver, oppgaver, flytting, fødsler og alt annet som måtte være viktig for dere denne våren!

Klemmer

Skrevet

Stå på jenter! Dere er kjempeflinke! Jeg har hatt maks uflaks dette halvåret, og har fått alle mine eksamener lagt til 4, 7 og 14 juni. Ikke spesielt enkelt å kombinere med termin 30 mai. Jeg hadde håpet på tidlige eksamener ikke sene, så jeg har rett og slett "gitt opp" og leser hjemme, men må jo ta konte-eksamen når jeg er tilbake etter permisjonen, så har laaang tid igjen før jeg er ferdig. Heldigvis er studieveileder en knupp som har hjulpet meg med å mikse og trikse på rekkefølgen av fagene mine, så jeg blir "bare" 6 mnd forsinket pga dette i tillegg til fødselspermisjonen.

Så jeg bruker all min energi på flytting istedet, flytter fra leilighet til rekkehus 5 mai. Kombinert med kraftig bjørkepollenalergi så tror jeg det er mer enn nok for meg i mai!

Lykke til med alle oppgaver og eksamener! Det er bare en måned igjen!!!

Skrevet

Hei du....

Må virkelig si at jeg føler med deg! Du har jammen nok å henge fingrene i!! Lykke til i alle fall! Selv meldte jeg meg opp til en eksamen som er i begynnelsen av juni, men for noen uker siden innså jeg at jeg ikke rekker å komme igjennom pensum, samt mangler alt av motivasjon....så skal utsette den....atter igjen....Men en vakker dag så kommer vi nok i mål skal du se!

De siste dagene har jeg begynt å vaske babytøy osv....Rart......Og huset flyter av skrot og rot pga oppussingen på badet etc. Føler meg litt stressa, for midt oppi dette skulle jeg ønske jeg hadde hatt tid til vår rengjøringen også....Men må nok droppe den i år ja....

Vi snakkes!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...