elly belly Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Hvor holdes de vanligvis og vet dere hva man lærer bortsett fra pusteteknikker? Må høre med jordmor om det finnes noen svangerskapskurs i min by (Trondheim).
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Vi skal, men det er her i USA, da. Vi har meldt oss paa privat "Bradley" kurs--det gaar over 6 kvelder. (2 timer hver kveld.) Vet ikke hva kortere kurs dekker men vaart kommer til aa dekke: -kosthold i 3 trimester -treningsoevelser for aa forberede kroppen paa foedsel -Hva man kan gjoere hjemme og naar man boer dra paa sykehuset -Hva man gjoer under alle 3 fasene av en foedsel -Smertelindring -Pusteoevelser -Hva "coach'en" kan gjoere for aa veilede og hjelpe gjennom foedsel -Stell av den nyfoedte -Amming -Vaart kurs dekker faktisk ogsaa "hastefoedseler," hvor babyen blir foedt paa vei til sykehuset. Men dette kurset gaar veldig i dybden da. Vet ikke hva kortere kurs dekker.
Gjest Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Hvis du klarer å finne noe i Trondheim er du god! Da får du i såfall legge ut tips her inne! Jeg har lett og gravd i 16 uker nå (startet letingen 12 uker på veg...) og har enda ikke funnet noe! De som er heldige og får plass hos jordmor får vel et 2-timers kurs, utover det er det ingen verdens ting! Jeg har hørt etter med helsestasjon, amathea (selv om jeg ikke hører til der), jordmortjenesten i kommunen, fødeavdelingen på st.olavs, ja rett og slett over alt! Men det er ingen som vet om noen private aktører på området. Tidligere drev nidaros jordmorpraksis med slikt (bl. mye annet), men det virker som om driften der er under avvikling. Sist jeg snakket med hun som drev tibudet var det i hvertfall ikke noe tilbud for øyeblikket! (dette var litt før påske!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå