Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 svigermor ringte og lurte på om vi ikke kunne ha en avtale om at vi skulle ringe med en gang riene begynte, slik at hun kunne kaste seg i bilen og komme på besøk med en gang. Jeg spurte hva hun mente med engang, og sa at det var kanskje litt vanskelig å vite hva slags form jeg og babyen var i liksom... Uansett vil jeg jo ikke ha besøk ti minutter etter at babyen er ute. Var akuratt som om jeg skulle love henne at hun skulle bli først informert og få komme først...Og at vi måtte avtale det nå. Hæææ? Går jo ikke ann å lage avtaler om sånt? Og det er faktisk 12 uker igjen.... Hvordan skal det gå videre...?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Hun har tydeligvis tenkt mye på akkurat dette, og gleder seg stor.Det er jo hyggelig kan du jo si til henne, men at dere sender mld når dere kjører til sykehuset eller at dere ringer når det er vel overstått og dere har fått "summet" dere. Du tar jo ikke imot besøk før du føler for det, men kan jo si at hun helt klart skal få være "den første" sammen dine foreldre/søsken kanskje?
Mia_I Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Enig med Anonym over her - ville sagt fra når dere drar til sykehuset, men samtidig gi beskjed om at dere sier fra når dere er klar for besøk. Vet jo ikke hvor lang tid en fødsel tar. Og for noen er det sikkert flott med besøk med en gang, mens andre trenger å komme seg litt først.
minne Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Hei, nei herregud ville ikke sagt i fra når dere drar på sykehuset. Si i fra når du er klar til å få besøk ETTER fødselen. Ellers blir hun vel hengende der og stresse deg.
VinterSol+2 Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 på de fleste fødeavdelinger, tror jeg ikke du får lov til å ta i mot besøkende med det samme heller. Du kan jo si at hun kan få beskjed med en gang dere får tid (om dere får hastverk er det ikke sikkert at det å ringe henne er det første dere tenker på) og at hun kan få være med på første visitt etter fødsel? (sykepleiere og jordmor var iallefall veldig strenge med dette når det gjaldt min svigerinne sist, da var første visitt et døgn etter fødselen) Jeg har bedt min mor være i "stand by" under fødsel, for om nødvendig å avlaste mannen min. Men ville vært helt feil at svigermor tok den rollen, feks.. Men pass på at feks begge bestemødrene får være tilstede samtidig første gangen eller noe, for det kan fort bli litt sårt for den ene at den andre får besøke første dagen og den andre ikke, etc.. lag noen avtaler med sykehuspersonalet du. og så opplyser du bare om at de har noen regle rpå føden som sier sånn og sånn:)
shr&e&lillesusanne Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 svigermor har tydeligvis glemt hvordan det er å være i fødesituasjon og hvor omtåket og sårbar man kan være etterpå.. Vern om dere selv - det er første pri!!!! Dere trenger ingen som klorer høl i døra mens du føder eller like etterpå. Ring når dere er klare for det selv, og si klart i fra når det er fint med besøk. Lykke til
Ane** Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 Når det kommer til fødsel og barsel må du ikke finne på å lage noen avtaler. Iallefall ikke "love" noe... Man vet aldri hva slags form man er i etter man har født. Når jeg fødte snuppa fikk faren min lov å komme en tur bare fire timer etter hun var ute... Men etter det ville jeg ikke ha besøk på over ett døgn... De første timene etter fødsel var jeg helt "gira", våken og formen på topp, men så blei jeg bare trøtt og sliten osv.... Tror nok bare jeg hadde sagt at hun får beskjed når fødselen begynner, også får hun ny beskjed når du føler deg klar for besøk...
erotica80 *3boys1girl Skrevet 16. april 2007 #8 Skrevet 16. april 2007 Jeg har sagt til sambo at svigers får komme på besøk mens jeg og minsten ligger på føden...Siden de skal overnatte til oss.. Da kan være hjemme hos oss og hjelpe til med storebrødrene mens vi er på føden,komme innom føden på besøk og ellers passe barna når sambo er alene til meg og minsten.. Sist kom de når jeg kom hjem fra føden,det var mer slitsomt..Så de har ikke noe valg ...enten komme en liten tur på føden..(ikke rett etter fødsel nei,vente noen timer minst..)bedre enn at de skal sitte i flere dager hjemme hos oss når vi kommer hjem..På føden kan de jo ikke være så lenge:)DE FÅR IKKE KOMME FØR TIDLIGST EN MND ETTER FØDSEL OM DE IKKE KOMMER PÅ FØDEN...De vet ikke at vi har bestemt det slik ennå..blir spennende å høre hva de sier:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå