Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har opplevd at SF-målet har flatet ut på en eller flere målinger?

Jeg er i uke 29, og dagens kontroll viste at SF'en ikke fulgte kurven fra sist måling. Den hadde steget, men ikke nok.

Jordmor mente at forrige måling muligens var feil, og at det ikke nødvendigvis var noen grunn til bekymring, men jeg skal allikevel tilbake på vekstkontroll om en drøy uke.

Merker at jeg blir litt urolig selv om det mest sannsynlig ikke er noe galt. Er det noen av dere som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke denne målingen er så nøyaktig.

Legen ligger alltid litt høyere enn jordmor hos meg.

Og så kommer de med kommentarer som "det var kanskje foten som la oppå i dag".

Sist målte hun til og med litt på tvers over magen siden det var der rompaen var. Og det kan jo fort blir 1 eller 2 cm forskjell!

Skrevet

Jeg har vært litt jojo på kurven både nå og sist, jordmor forklarer det med at det er litt ulik stilling på babyen. Så lenge du kommer inn om en uke og måler, så vil de jo oppdage det hvis noe er galt. Det er det sikkert ikke!

Skrevet

Opplevde det ved forrige kontroll. Fra uke 32 til uke 34 hadde jeg bare økt med 0,5 cm, fra 29 cm til 29,5. Jm sa da at det var vanlig at det flatet litt ut når babyen har festet seg. Min gjorde det i løpet av uke 31. Ble alikevel litt bekymret, men er masse liv og i morgen er jeg 35 uker på vei så jeg får prøve å stole på henne, he he. Men bekymrer meg mer og mer nå som det nærmer seg slutten :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...