Tamline Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Har gått hos kiropraktor i snart 1 år. Det går litt opp og ned, men jeg kjenner at det hjelper. Var hos fysioterapeut på sykehuset forrige uke, og hun mente at jeg måtte ta en pause fra kiropraktor og heller trene opp ryggen. Hun mente det var ikke bra med manipulering av ryggen uten trening. What to do?
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Min fysioterapeut mener at man ikke skal få til kiropraktor mens man er gravid og 3 mnd etter fødselen. Grunnen til dette er at kroppen skiller ut hormonet relaxin som gjør det fysisk mulig for babyen å passere bekkenet og komme ut. (dette gir bekkenløsning). Relaxin gjør at leddbånd og sener blir litt slappere, og derfor bør man ikke knekke opp ryggen feks så lenge man har dette i kroppen. Kan gjøre skade om skjelettet blir strekt for langt!
Tamline Skrevet 16. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2007 Ja, har hørt dette jeg også. Men så blir jeg i tvil når jeg snakker med kiropraktor, for de anbefaler jo gravide å gå til kiropraktor. Sier at det er en hjelp til fødselen. Vanskelig å vite hvem jeg skal høre på...
SaftSuse *Overtid* Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 Jeg har vært til kiropraktor mens jeg har vært gravid, men han ville ikke knekke opp noe.... De unngikk det så godt de kunne på gravide sa han ) Brukte heller andre metoder for å trigge punkter i ryggen slik at kroppen kunne fikse opp sjøl:o)
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Jeg er i uke 37 nå å har gått til fysioterapaut/manuell terapaut i nesten 3 mnd. har en låsning i ryggen. jeg hadde ikke klart meg uten denne behandlingen. hun vill ikke knekke elller gjøre så mye med bekkenet for hun er redd for å sette i gang fødselen. tror ikke dette er noe farlig i det hele tatt.... babyen kommer jo når den er klar uansett... =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå