Gå til innhold

Sparkebukser eller "joggebukser"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er mest praktisk for en nyfødt?

Ser at det fortsatt er en del gode gamle sparkebukser i butikkene, men at de også selger sånne i mer joggebuksefasong.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig holder jeg en knapp på sparkebukser. De dekker ben og fot og man slipper å tenke på glippe mellom bukse og sokker. Også synes jeg det er søtest på babyer.

Skrevet

Vi har noen "joggebukser" med ben og de er like fine og greie som gode gamle sparkebukser, synes jeg. Men de joggebuksene uten ben er litt mer upraktiske når de er helt små, siden du da må ha sokker på.

Og min erfaring tilsier at sokker på små babyer ikke sikker. Da faller bare av. Men så har jeg også hørt at det er bedre med sokker som går langt opp på leggen så det skal jeg prøve denne gang, har kjøpt 3 par med slike.

Skrevet

Sparkebukser er desidert best!

Sønnen min er nå nesten 2 mnd, og jeg har fått noen sånne joggebukser(2-delte dresser) i gave. Syns det blir så kompakt og oppstykket på en så liten kropp!

Dessuten må man da ha sokker på, og det er jaggu ikke enkelt å få myke sokker til å henge på silkemyk og glatt babyhud.

I tilegg til de tradisjonelle sparkebuksene kan man jo også ha hele dresser med armer og bein, sånne kosedresser. Eller sånne snekkerbukse-lignende greier.

Myke kosedresser er best på nyføde, de blir såå herlige å kose med da!

Lykke til med kleshandlingen!

Klem fra en som egentlig er ferdig her på 3.tri....hehe

Skrevet

Jeg bruker alltid tenke; hva vil føles best/mest komfortabelt for babyen..og her vil jeg definitivt svare sparkebukse. En joggebukse vil alltid ha en linning, som babyen som hele tiden ligger på rygg vil kunne merke. Jeg brukte sjelden hettegenser på min første også pga komfort, selv om det er fint å se på. Samme med pysjamaser med bilder på, som faktisk stikker huden på innsiden.

Skrevet

Ja, hettegenser virker litt tullete til så små - de har jo lue på ute uansett, og det må da krølle seg baki nakken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...