Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 lagt på meg litt over 20 kilo... (sånn normalt sett) er det veldig vanskelig å gå av seg de ekstra kiloene etter fødsel? og hvor lang tid etter kan man begynne å trene??
amilde 11.06 Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Jeg la på meg ca 15 kg under to tidligere svangerskap. Kiloene forsvant ganske fort ca 1 mnd.. Nå er vi jo så heldige at vi skal føde på en årstid hvor man kan ta babyen ut å gå tur ganske fort etter fødselen. Og det hjelper jo på. Ammingen krever også mye energi så kiloene dine forsvinner sikkert fort. Hard trening bør du vel vente med til etter 6 uker (tror jeg)
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Innen 2 mnd var gått var jeg nesten 20 mindre enn jeg var før jeg ble gravid. Kiloene raste av. Sikkert veldig forskjellig fra person til person mtp forbrenning, aktivitetsnivå o.l. Går nok raskt skal du se :-)
katrine har fire gutter Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Første gang la jeg på meg 20 kilo, var 55 i utgangspunktet, tok av 15 igjen ganske kjapt, andre gang la jeg på meg 35! Var da 60 kilo før jeg ble gravid. Skulle gite meg 10 mnd etterpå og tok av de 35 til bryllupet. Gikk på grete roede på nettet. Men angrer litt på at jeg slanket meg mens jeg ammet, for la på meg ti kilo igjen da jeg sluttet å amme. Denne gangen skal jeg la amminga og gåturer med vognen gjøre sitt også heller slanke meg hvis det fremdeles er kilo til overs når jeg er ferdig å amme. Nå skal jeg jo amme to også.
MAMMA1 Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 Jeg la på meg 26 kg i første sv skap, men disse rant av av seg selv kort tid etter.Vil ikke anbefale å ta av for raskt, det er heller ikke bra. Man bør vente 6 uker før man begynner å trene...Jeg har min formening om at man ikke skal bevisst slanke seg mens man ammer, men å ta tiden til hjelp.
VinterSol+2 Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 de fleste sånne ekspertfolk, (eks jeanett roede osv..) anbefaler å vente MINST 6 mnd etter fødsel før du begynner å trene/gå på diett. Du bør ikke gå på diett mens du ammer, men du kan selvfølgelig ha et bevisst kosthold. (du trenger noe sånt som 600kallorier ekstra i døgnet når du ammer, husker ikke helt riktig) og du bør mosjonere. Men ikke tære på reservene dine, lissom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå