Mamma til 2 godklomper Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Han er rund som ein bolle og får morsmjölk og graut om kvelden. nokon andre som har like tjukke (og blide) barn? Ragnhild
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Det virker som han er litt rund ja,men jeg snakket med en dame som hadde en baby, før babyen begynte å åle/krabbe seg rundt på golvet var den også rund.Den hadde tre dobbelthaker,men en skjønn baby,da den begynte å bevege seg rund,rant kiloene av.Ikke vær så bekymret du*S*
miaminmia Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 du har en stor flott gutt:) Jenten min var 9430 og 71 cm på 5 mnd kontrollen. du har ingen grunn til å bekymre deg.Jeg har en gutt som er blitt 5 år nå (han var på samme størrelse som gutten din og jenten min i 5 mnd alder) han er nå 20 kg og 110 lang. ikke tykk på noe måte. Så nyt gutten din med alle de gode valkene:) Det har jeg tenkt å gjøre med jenten min vertfall:)
Mamma til 2 godklomper Skrevet 16. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2007 Takk for det! det er berre at på kontrollen so sa eg at han fekk pupp kvar tredje time og ho sjukesöstera sa at det var ALTfor ofte..... han drikker ein gong om natta og so söve han frå kl 20 til 07. huff, föler meg litt deppa fordi ho sa dette. gjer eg ungen min feit....??
To gutter og en jente Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 Førstemann hos meg var også god og rund som baby. (66cm og 9270gr da han var 5mnd). Da han var 1 år veide han 11,4kg. Men etter hvert som han begynte å bevege seg ble han slankere. Var mye plaget av astma og sykdom da han var rett over året,og da var det godt å ha noen kilo han kunne tære på.I dag, 1,5 år etter veier han kun 12kg. Har strukket seg i lengden, men knapt lagt på seg i vekt. Så du trenger ikke være bekymret. Litt babyfett er bare godt!!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Ragnhild, 30, gutt 14. Nov I den alderen synes jeg barn bør få mat når de er sultne,ja alle barn bør få mat når de er sultne.Ikke bekymre deg,som jeg skrev tidligere
To gutter og en jente Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 Ikke bry deg om hva hs sier. Ammefett har ingenting å si. Jeg ammet min til han var 14mnd. Også om natten.
Mamma til 2 godklomper Skrevet 16. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. april 2007 ok, men kanskje eg skal trappa ned litt med amminga? eg meiner eg berre ammer han når han begynner å bli svolten, slik at han ikkje når hyle-stadiet... Noko anna er at eg blir slankare og slankare samme kva eg ete, so kanksje mjölka mi er spesielt næringsrik??
_svana_ Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 For noe tull at du skal amme sjeldnere enn hver tredje time. Kutte ned på amminga, liksom. Blir litt irritert av at hun kan si noe sånt. Babyer blir ikke tjukk av morsmelk!!! Følg magefølelsen din, det er du som er mamman og det er du som bestemmer :-D
Mamma til 2 godklomper Skrevet 16. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. april 2007 Men han har blitt tjukk av morsmjölk, han har berre fått morsmjölk inntil 2 veker sida. Då byrja eg med graut om kvelden slik at han söve bedre.
_svana_ Skrevet 16. april 2007 #11 Skrevet 16. april 2007 Står fortsatt for det jeg skrev. Ingen babyer blir tjukke av morsmelk.
Mamma til 2 godklomper Skrevet 16. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 16. april 2007 ok bra a höyra eg liker iallefall godt dei fine valkane hans. finaste guten!
Sessa ruger igjen... Skrevet 16. april 2007 #13 Skrevet 16. april 2007 Har en venninne som har hatt det litt som deg. Hun begynte så vidt med litt grøt, for gutten hennes ville ha mat hele tiden. Hun måtte amme hele tiden på natten også. Hs ba henne prøve å gi vann noen ganger i stedet. Du kan jo prøve noe av dette så du ikke forsvinner helt. Venninnen min ble også drit tynn - og svimmel!
hønepøne;-) Skrevet 16. april 2007 #14 Skrevet 16. april 2007 Min sønn er 3,5mnd, 66cm og 9725gram. Jeg synes ikke han er unormal, han er en solid gutt. Han har ikke fått noe annet enn morsmelk. Jeg merker derimot at det tærer litt på meg å fullamme en så stor unge. Går ned 1kg pr uke, har gått ned 24 kg siden han ble født (gikk opp 22). Har nok en kraftig melk! Det jevner seg vel ut snart, det er stor forskjell på unger når de er under året gammel.
Mamma til 2 godklomper Skrevet 16. april 2007 Forfatter #15 Skrevet 16. april 2007 hei hönepöne, beibien din er faktisk akkurat lika stor som min, eg skreiv feil, han er 66cm ikkje 65. ja, sant det tærer på kroppen? fjeset mitt er liksom blitt ut-hula. eg går også ned ein kg i veka, men viss eg eter enormt mykje går eg det mindre. men eg orker ikkje trykka i meg mat heile tida heller.... I dag har eg amma han kvar 4. time og so graut til kvelds. eg har AKKURAT greidd å stoppa amming heile tida om natta, no drikk han berre kl 3 og eg er KJEMPESTOLT! forresten er guten min veldig sterk og brei over ryggen. ein litten tett pjokk
brownie Skrevet 16. april 2007 #16 Skrevet 16. april 2007 Jeg er sikker på at gutten din er helt perfekt som han er. Synes det er kjempedumt at du får høre at å amme hver 3. time er for ofte, noe sånn tull... Synes det virker uprofft å si noe sånn. Mener at brystbarn bør få mat når de krever det, noen ganger er det kanskje kos, noen ganger sult eller tørst.. Man kan da ikke gå å telle på timene og tyne ungen. Var på kontroll med snuppa mi idag, og nå har hun havnet på øverste kurven på kontrollskjemaet, hun går bare opp og opp, og er også god og rund. Men her sier helsesøster at det er helt normalt og at det forsvinner når de begynner å bevege seg. Jeg har tydeligvis også kraftig melk, men dessverre så tærer det ikke på meg i det hele tatt, har knapt tatt av et kilo annet enn det som forsvant i selve fødselen.. hehe.
Jente 28 Skrevet 16. april 2007 #17 Skrevet 16. april 2007 Begge mine unger har veid over 9,5kg på 5 mnd kontrollen og HS har bare sagt at så lenge det er mm og ikke mme så er det bare å kjøre på.. Jeg har og da hatt et grøtmåltid til kvelds på de begge når de var så gamle..
Mamma til 2 godklomper Skrevet 17. april 2007 Forfatter #18 Skrevet 17. april 2007 hei! so kjekt å höyra de dere seier, no slapper eg litt meira av. ja eg syns også det var uprofft av helsesöstera å sei dette til meg. guten og eg har det so bra so. han er berre god og eg er so stolt öve han, mykje betre enn å ha ein for tynn beibi iallefall . takk for alle fine svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå