Pianutten Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 ...jeg er så usikker på hvilken størrelse vår baby kommer til å begynne med. Både jeg og pappan var store da vi ble født (over 4kg) så vi kommer sikkert til å få en fin og stor klomp selv også, iallefall ettersom jeg ligger over gjennomsnittet i forhold til symfysemål. Men hvor store har babyene deres vært da de ble født og hvilken str begynte dere da på? Er det sannsynlig at en baby på ca.4kg kan bruke str.56, eller blir det altfor lite? Noen erfaringer og tips hadde jeg satt stor pris på
*panama* med to søte små Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Jeg hadde med meg klær (fra HM) i størrelse 56 til sykehuset, de var altfor store:o/ Jenta mi var 3540g og 52 lang. Jeg måtte få sambo til og kjøpe med 50 og noe i 44 faktisk..Er så stor forskjell på størrelsene etter hvor de er kjøpt. Men de passa da;o)
amilde 11.06 Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Får du en over 4 kg så vil sikkert 56 være passelig til å begynne med. Men det kommer jo også an på hvor lang babyen er. Kjøper du klær i den str så trenger du sikkert ikke mange plaggene. Kjedelig hvis man ikke får tid til å bruke klærne før de blir for små. Min siste sønn var 56 cm og 4600 gram og mange av klærne han fikk i gave i de minste størrelsene var for små da han var nyfødt. Hvis folk spør hvilken størrelse de skal kjøpe så sier jeg ofte fra 60 og opp.. Så har man nye klær å ta ibruk etterhvert som han vokser.
monlimamma til 3 vakre jenter Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Begge jentene mine har vært 4 kg og 51 cm lang. Brukte str.56, var stort nok det den første tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå