Gå til innhold

Hvordan går det med Mari?


Loppelill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glemte skrive noe om det sist eg var logget på her...

 

Det går bedre med oss alle no.. Vi må nok ha hatt et snev av omgangsjuke alle sammen for no ligger svigers borte også.. Dårlig mage og kaster opp..

 

Litt bekymret enda for Mari for eg syns ho drikker så lite.. Men ho er sikkert ikkje heilt god i magen.. Ho fekk jo så mye lactulose og sviske da legene sa ho hadde forstoppelse.. Det som kommer i bleien no er jo bare en suppe som regel..

 

Pappan er jo mest sjuk da... ( slik pappaer ofte er)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaer er ofte det.... Godt dere er bedre alle sammen. Tror du ikke ho regulerer hvor mye ho trenger å drikke om ho bare får tilbudet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho har gjort det men no vil ho ikkje ha det..

 

Har faktisk laget litt veldig svakt saft til ho og det drakk ho faktisk litt av..

 

Får jo i seg væske fra frukt og annen mat og men ho drikker mindre melk enn det ho bruker gjøre..

 

Redd for at ho skal bli uttørket eg..

 

Sitter og lurer på og kutte ut middag og heller gi ho bare melk.. Kanskje ho får i seg mer væske da.. Ikkje lett og vite kva ein skal gjøre..

 

Ho sover ute i vognen sin no i alle fall

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er viktigere med veske enn med mat om en ikke er frisk. Så det er nok lurt å kutte ut middagen. Saft er nok ikke dumt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny blaut skit bleie no når vi tok ho opp fra vognen..

 

Virker i fin form ellers men eg stresser litt med at ho ikkje drikker merker eg..

 

Trur det blir melk først så kan ho heller få middag etterpå om ho ikkej vil ha den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt. I utgangspunktet tror jeg nok ho regulerer hvor mye ho trenger av hva. Ho er sikkert mye bedre i morgen allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å gi babyjuice ? Eple og pære er litt søtt. Kanskje liker hum den? Grøten inneholder mye væske. Det går bedre i morgen helt sikkert:)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho liker ingen av baby smakene skjønner du derfor ble det saft..

 

Vi gav ho melk no når ho skulle fått middag og ville da ha cirka 80 ml..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jammen gode og ha på en slik dag som dette...

 

Hadde nok ikkje stresset slik med dette heller før eg sa til en vennine at ho drakk mindre enn ho bruker.. Da kom det formaning om at væske var viktig og at hennes tre barn alltid hadde drukket opp det dei fekk servert.. Og at det måtte være tiss i bleien hver gang..

 

Men men.. Ho fekk middag etterpå og spiste godt med både det og frukt..

 

Magen er nok ikkje stabil etter all sviske og diverse.. Ho fiser så høgt til tider at pappan får skylden og katten våkner under bordet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ann dikker ikke mer enn 50-100, max 200 ml av væske per dag, også får hun grøt 3 ganger ( 100-150 ml pr måltid), fruktpure 100-200 ml, 3/4 midaggasglass, pupp 1-2 ganger per døgn. Hun vil ikke ha mer væske og virker blid, så tenker jeg at dette er nok for hennes behov. De sier at barnet trenger 400-600 ml per døgn. Bleiene er våte ( 4-5 tissebleier per dag)

Det bra at Mari promper litt :)), alt fungerer som skal :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok bedre i morgen ja.. Ho er no pigg og seg sjølv ellers så da spiller det sikkert lite at ho drikk mindre enn ellers..

 

Eg skal no til lege i morgen på kontroll så da kan eg jo ta ho med inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...