¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 hvis jeg skal gi henne vann på flake nå..må jeg koke det da? Hun blir 5 mnd til lørdag. Hun synes kokt vann er æsj, kanskje ferskt kaldt vann faller bedre i smak?
Gjest Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Jeg husker jeg ga vann rett fra springen til niesa mi i fjor sommer da jeg passet henne....det pleide søsteren min å gjøre fra hun var ca 5 mnd. Men kommer kanskje an på hvordan vannet er der du bor da
trebarnmam Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Drikkevannet de fleste steder i Norge er vel rent nok til å ikke kokes. Her i Rælingen er det hvertfall rent. Gutten min fikk kaldt vann fra springen ved 5 mnd alder.. Dessuten verker det som han liker kaldt vann bedre enn varmt.
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 16. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2007 Næmmen bor du i Rælingen? Det gjør jeg også..hihi:)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 Det var en selger av vannrenser på døra hos oss for en tid siden. Ifølge ham er vannet i Oslo ikke godt nok. Mange gamle rør. Hvis du tapper vann i en helt hvit kopp og sammenligner med kjøpt vann, vil de se fargeforskjell. Det rødlige i vannet fra krana er visst noe tungmetaller. Hvis du koker dette, blir partiklene "fiksert" eller noe, og vannet blir værre. Vi har begynt å kjøpe vann nå.
Bilba og gutta :) Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 Sikker på at det ikke bare var et salgstriks da? Vet ikke om jeg hadde stola 100% på en vannrenser selger... Jeg bor i Oslo og har gitt gutten min springvann fra han var 6 mnd. Han har ikke reagert på det i hvert fall.
Mayken Skrevet 16. april 2007 #8 Skrevet 16. april 2007 Hvis jeg skal koke vann til snuppa, setter jeg bare på vannkokeren. Da går det fort og skal være bra nok kokt.
OsloMor Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 Vannet i oslo er like bra som resten av Norge. Mener dessuten å huske at NIVA (norsk institutt for vannforskning) testet kjøpevann for kun å konkludere med at springvann er like bra. Men for å svare på HI, så har jeg gitt vann til jentene mine fra de er 6-7 mnd(fullammet til da, og da var ikke behovet for å gi vann der) og det fra springen.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #10 Skrevet 16. april 2007 Har ikke kokt vann til min unge, og den fikk vann på barsel pga mageproblemer i starten. De kokte nemlig ikke vannet der... har ikke begynt med det hjemme heller. Godt vann her.
Lille L Skrevet 17. april 2007 #11 Skrevet 17. april 2007 jeg slutta og koke vannet og flaskene da leyla var 3mnd, HS sa at jeg ikke trengte og at de små tålte det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå