Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Spiser ikke ordentelig selv for tiden og er redd for at hun ikke skal få i seg ordentlig med næring fra meg så jeg tenkte å begynne forsiktig med litt grøt....noen som har gjort dette før meg? Er så usikker på om jeg skal...men er jo bare litt over en uke til hun blir 4 mnd....
Allean, Fia og lillebror Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 vi gjorde det hun skulle ha mat annenhver time, så da prøvde vi å gi henne litt tynn grøt, som hun elsket. Gikk så bra så. Men begynn forsiktig, er ikke alle små som har mager som tåler mat like bra i førsten
~mamma~ Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Hvis du ikke spiser ordentlig, vil all næringen gå i melka, slik at babyen sikkert får det den trenger (det er værre med deg). De anbefaler jo helst å vente til 6 mnd med fast føde, så hvis ungen ikke viser tegn på at hun trenger mer mat, ville jeg ventet med grøt.
Bananas m 1 barn + en i magen Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Jeg syntes det er bare tull at man burde vente til barnet er 6måneder med å gi litt tynn grøt. Generasjonene før oss begynte når babyen var 3 måneder og ingen har tatt skade av det, men dette er MIN mening. Jeg skal begynne med en skje hver kveld med tynn grøt om noen dager, da er gutten min 3 måneder gammel. Mat annenhver time når barnet nesten er 4 måneder er ofte. Gutten min spiser bare hver 4-5 time på dagtid og sover 7-9 timer på natten uten mat, men nå er jeg heldig med det da, er jo ikke alle som er slik.
~mamma~ Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 Hvorfor skal du gi grøt da? Høres ikke ut som om ditt barn trenger det ennå.
Bananas m 1 barn + en i magen Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Fordi han kun spiser 100ml pr måltid, i følge alder og vekt skal han ha i seg ca 1000ml per dag, men han spiser kun 600ml. Var på hs i dag, vektøkningen var fin, han er tynn i forhold til lengden sin, men det har han vært hele tiden. Ga klar beskjed om at jeg kom til å begynne med en skje tynn grøt hver kveld, fikk ikke noen negativ tilbakemelding på det. Jeg er av den typen som helst vil at spedbarnet skal veie litt for mye, enn litt for lite. Dette er kun fordi de vil ha mer å gå på dersom de skulle bli syke.:-)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 Takk for svar! Vi er jo alle forskjellige med ulike behov og jeg er enig som du sier at generasjonene før oss gjorde det så jeg har nå iallefall bestemt meg for å gjøre dette isteden for å bekymre meg om at morsmelken ikke er bra nok....hun får jo den oftere enn grøten jeg begynner med. Kan jo iallefall ikke skade å begynne forsiktig....
Bananas m 1 barn + en i magen Skrevet 16. april 2007 #8 Skrevet 16. april 2007 Gjør det du, bare begynn forsiktig:-) Lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå