Gå til innhold

Hva ønsker dere hos babyens besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter vår første, og mangler ganske mye utstyr. Har kjøpt det vi trenger til de første ukene (tror vi), men setter selvfølgelig stor pris på bidrag... Vet ikke hva det er vanlig å ønske seg? Vil ikke være for storforlagende heller, så skal ønske oss klær i tillegg till utstyr - så kan de jo velge selv hvor mye penger de vil legge i en eventuell gave. Har også tenkt å ønske vippestol, Babybjørn, etc.

Hva ønsker dere dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Vi har egentlig ikke ønsket oss noe, men mine foreldre har kjøpt trekløver stellekommode pluss klær. Av de andre har vi ikke ønsket oss noe, det som kommer kommer! Og det blir mye bestemor strikking:-)

Skrevet

Vi har heller ikke oensket noen ting. eller jo, jeg sa vell til pappa naar jeg gav bedsjed om at vi er gravid at naa kan han bare begynne aa bygge vugge! :) Saa vugge har vi faatt av han. og penger til vogn fikk vi av mamma og pappa sammen. og mamma har jo handlet masse pledd og klaer. saa vi trengte ikke oenske, det bare kom. Fra gubben sin side har vi faatt masse flotte fargerike strikkaklaer! :)

Skrevet

Hei du!

Vi har vel egentlig ikke ønsket oss store greiene, men heldigvis så har svigers tilbudt seg å betale barnevogn og moren min skal kjøpe stellekommode og ordne med en gammel vugge som har blitt brukt av flere i familien. Regner med at vi får penger av våre besteforeldre slik at vi kan kjøpe det vi trenger..Til moren min har jeg sagt at vi skulle gjerne hatt ditten og datten, men forventer ingenting..men håper selvsagt at hun hjelper til litt eller si fra videre til andre hva vi har lyst på..

Syns personlig at det vil være lettest å handle inn ting selv, siden jeg vet hva jeg vil ha og er nok muligens litt kresen..he he!Så penger er tingen..

Lykke til!

Skrevet

Vi trenger også egentlig "alt", men jeg synes det er vanskelig å be om ting. Så håper det dukker opp noe av seg selv, selv om det så langt ikke ser slik ut...

Skrevet

Min svigermor (som ellers er hyggelig!) mente at vi burde kjøpe ei reiseseng som kunne stå hos dem, sånn at det ble lettere når babyen kom på besøk.. så forventer meg ikke så mye derfra, med andre ord. Litt skuffa over denne uttalelsen, må jeg innrømme.

Skrevet

mamma har handla MYE. å det nytter ikke å stoppe henne. hun gleder seg sånn:) så hos dem har vi fådd stellebord, vippestol, reiseseng, dyner til vogn å vugge. sengeklær, babyklær. +++ masse små ting som jeg setter veldig stor pris på. Hos foreldrene til sambo har vi fådd bilstol:) å klær:) hos min far har vi fådd voksipose:) å min mormor (kommende oldemor) har vi fådd en komode til å ha babyklær i:) + at hun strikker for harde livet:)

Skrevet

Her er det første barnebarn på begge sider..

Mamma og pappa har vært helt enestående. Vi har fått vogna av de, i tillegg til at pappa har hjulpet oss med panelen som skulle opp. Mamma har kjøpt babyteppe som var sååå nydelig og en del smekker osv. Hu gleder seg sånn til å bli mormor..

Svigers har vi vel egentlig ikke sett noe til.. Vi har vært på besøk der, men de er ALDRI her.. Har vært her en tur på 2 år. Men min svigerinne fortalte at svigermor hadde kjøpt stellebord som de skulle ha på badet hos svigers..... Jaja.. Godt de har planer..

Ellers har venninner og slikt spurt meg om hva slags størrelse jeg vil ha på klær osv, sånn at det går an å bruke litt lenger enn en uke eller to ;) Har også fått masse hjelp av søskenbarnet mitt som er snekker, og fått kjøpt sprinkelseng av de ;)

Skrevet

Kan sikkert være lurt å ønske seg de "store" tingene, hvis de har økonomi til å gi mer enn en vanlig babygave.

Hvis de spør om hva dere trenger liksom....det gjorde de med oss første gang

Så vi ønsket oss bilstol, babybjørn, vippestol og babycall. bl. annet. Fikk ikke alt da, men det vi fikk hjalp veldig.

Vogn kjøpte vi selv, og reiseseng hos svigers er faktisk ikke så dumt. Vi endte opp med en billig Ikea-seng og stellebord hos mine foreldre, som har vært gull verdt. Deilig å slippe å drasse med seg alt hver gang.(ungen er der ganske mye da..)

Føles jo litt ille å ønske seg dyre ting, men det er dyrt å få barn, så hvis noen tilbyr seg, så velger jeg bare å takke og bukke :-)

Skrevet

Foreldrene mine kjøpte barnevogn til nr en, og den har jeg enda :-) Denne gangen får jeg ønske meg litt barnepass til de to eldste. Men det kommer likevel, blir vel mest klær, men, vi trenger jo ikke noe, her er alt pluss mer til! Nr tre dette da :-)

Skrevet

Er vel slik her også..at det barre kommer av seg selv.Fått Vogge me tilbehør av svigers + hun har handla noe klær vet jeg..mamma å pappa har bidratt me barnevogn å dyne å trekk.

Skrevet

Her fikk vi nytt stellebord komode med balje pluss seng og utstyr til seng av min mor og far.. så fikk vi ny vogn av mamman og pappan til sambo.. så fikk vi ny vippestol og bilsete av min søsstrer...å fikk arve en son vugge til å henge i taket som babyen kan slappe av i av søsstra til sambo... pluss vi har fått en del klær... i fødselsgave får vi vel en del klær av fam og venner.. svigers var på besøk her i går da fikk vi 1000 kr til å kjøpe litt til babyen som vi ville.. alt har vi klart nå av ting leker smokker ,kroppsting klær osv osv:) nå gleder jeg meg såååååååå:)

Skrevet

De kommende besteforeldrene har vært helt utrolige.

Mine foreldre skal kjøpe stellekommode og skal betale for dåpen, og mamma har fartet rundt til tanter og kusiner og hentet inn alt de ikke trenger mer, vogn, seng og vippestol. Mormor har vært å kjøpt bilstol til oss.

Foreldrene til samboeren kjøpte faktisk ny bil til oss( ny, brukt bil) dere trrenger jo stasjonsvogn nå, og det er jo ikke nok med en bil var argumentet for det. Søskene til samboeren har kjøpt vugge og kommode til klær.

Vi har ikke ønsket oss noe eller forventet noe av noen, men de har jo vært helt fantastiske. Overveldende og litt vanskelig å ta imot også, siden det er snakk om ganske mye penger, men vi har vist ikke så mye valg.

Skrevet

Vi har ikke ønsket oss eller forventet noe.

Mine foreldre har bidtatt med alt til senga, pluss en del klær. Setter veldig pris på det mamma strikker!

Svigers har tre nye babyer på 7 måneder å kjøpe til, så det sier seg vel selv at de har nok å henge fingrene i, men det blir vel litt klær og sånt derfra også.

Skrevet

Høres ut som det er mange som har snille og omtenksomme kommende besteforeldre iallefall!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...