Gjest Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Siden biomor her "lånte" sine sønns penger ved jul. De pengene han skulle kjøpe sykkel for. Hun har utsatt å gi han tilbake pengene gang etter gang og nå som det er bart på veiene fant vi ut at vi kjøper en sykkel til han så får vi få pengene fra mor, når hun finner ut at hun vil prioritere barna litt. Det værste er at bare i barnetrygd og bidrag har hun ut ca 8000 i mnd og mann hennes har jobb og hun får vel sikkert noe stønader. Blir lettere frustrert over håndteringen og prioriteringen der borte innimellom. Men utfalle ble bra, min stesønn er superfornøyd med ny sprek sykkel. Det lettet våre hjerter, ikke lett og se han så trist å lei seg hver gang.
freebird Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Å, jeg kjenner godt den skuffelsen hos barna når moren deres har prioritert alt annet enn dem. Jeg slutter ikke å forundre meg over hva hun klarer å si og gjøre, det er fasinerende å se hvor lojale barna er mot henne uansett! Så bra at dere kjøpte sykkel, vi hadde en liknende situasjon hvor vi også tok affære, det er bedre at barna har det bra enn å sette et eksempel for mor.
ana baroma Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Det er trist lesning... Kanskje dere kan tilby henne å betale dere tilbake gjennom trekk i bidrag? Hun vil vel neppe godta det, men kan jo være på sin plass å spørre. Dette kalles jo regelrett stjeling fra ungen, og det er trist at det er dere som må legge ut for det hun har tatt. Men godt for gutten at han har en far med familie som gjør sitt til at ting ordner seg!
Gjest Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Ja det som er trist å se på er den veldig lojale gutten også, 13 år og han forstår hvordan mor driver. Ang dette med bidraget har jeg sagt til samboeren, har vi ikke fått pengene før sommerferien, så legger vi fram en avtale hvor hun ikke får bidrag en mnd. Gutten sa det selv med stjeling om sin mor og jeg syntes det er trist, men pga guttens lojalitet overfor mor hjelper det ikke om han vil bo her, for etter en samtale med mor har han byttet mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå