Gå til innhold

Min dag med tulla mi på 6mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Tenkte jeg skulle dele litt om hvordan tulla mi har måltider å sovetider på dagen.

Hun våkner ca 06.30 å da tar jeg henne inn i sengen min så sover hun til 08.00 ca og da står vi opp å hun ser litt på tv mens jeg steller meg. Så varmer jeg nan2 til henne(200ml) som hun drikker 08.30.

Så ligger hun på gulvet å leker å koser seg å tar en dupp ved 10 tiden å sover alt fra 15min-1,5time. Så får hun full grøt porsjon med dessert og eplejuice eller vann. Så legger jeg henne ved 12-12.30 tiden å da sover hun til 14.00-14.30. Så får hun et middagsglass med vann ved siden av. Så går vi gjerne en tur på ettermiddagen ved 16.30tiden å da sover hun en halv time i vogna. Så kl.18.00-18.30 får hun 200ml nan så tar vi kveldsstellet og leker litt. Så kl 20.00 får hun en full grøt porsjon med dessert og juice/vann. Pusser den ene tanna som har kommet å så kl.20.30 ca så sovner hun i senga si.

Kan hun spise det vi spiser til middag?

Noen andre som kan dele sine dager:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke dy meg: Å er infinitivsmerke og kan bare settes foran et verb i infinitiv. Du bruker det konsekvent feil og det ser ikke så bra ut...

Forøvrig virker det som jenta di er veldig grei! :)

Skrevet

Jo takk for den komentaren,sliter på dysleksi så er ikke så lett å kontrollere det. Har alltid hatt problemer med skrivefeil.

JA ho er veldig snill:) Aldri noen problemer med legging å slikt

Skrevet

Vet ikke om du bare lurte på andre babyer på rundt 6 mnd, jeg, eller om du ville høre om oss andre også...? Hehe! :o) Min lille Ingvild er 12,5 uker gammel.

Her er i alle fall Ingvild og Gullemors dag:

Ingvild våkner i 06-tida. Da ligger hun og pludrer, småklager, får smokken og døser av til kl 0730. Vi står opp kl 0730, hun får mat kl 0745-08 (160 ml NAN med D-vitamindråper). Deretter stelles hun og kles på, og hun leker med babygymmen til ca kl 09.

Hun sover i vogna kl 09-12. Hun spiser nye 160 ml NAN kl 12. Leker med babygym/andre ting frem til ca kl 14.

Sover i vogna (utenfor huset eller på trilletur) kl 14-16/17. Gullefar kommer hjem i 1630-17-tida. Han leker litt med henne og vi mater henne i 1630-17-tida.

Vi spiser middag mens Ingvild leker alene. Hun stelles for kvelden og legges kl 19/20 (hvis det er i 20-tida, får hun mat først. Hvis det er tidligere, venter vi på at hun eventuelt våkner av at hun er sulten). Uansett vekkes hun kl 2330-00 for mat. Gir henne litt mer enn 160 ml på dette måltidet. Sover så til i 06-tida neste morgen.

Ingvild er nok et rutinemenneske, ja... Hun fant fort dette mønsteret, som hun har fulgt mer eller mindre ”slavisk” siden hun var ca 4 uker og nå er hun altså 12,5 uker gammel.

Skrevet

Hmmm... Eller nøyaktig tre måneder gammel på onsdag. :o) Har blitt så vant med å regne i UKER, etter svangerskap og nå siden fødsel! Nå som tulla begynner å "dra litt på månedene" kan vi jo heller bruke den betegnelsen? :o)

Skrevet

Maiken er også veldig glad i rutiner det har hun vært hele veien. Ja nå kan du si måneder vettu. Nyt hver dag for tiden flyr fort:)

Skrevet

Vi er heldige! :o) Og, JA, jeg nyter hver dag. Ser forandringer og nye ting med henne så å si hver dag. Hun er herlig!

Deilig med rutiner og forutsigbarhet.. ;o)

Klem fra kontrollfreak og vanemenneske av en annen verden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...