Gå til innhold

sutter på knoken...hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 2 mnd. Har prøvd siden amminga var i god gang med smokk, men han tar den ikke. De siste dagen har han begynt å sutte og gnage på knoken, så nå vil jeg at han skal ta smokk. Noen som har gode tips til å få han til å ta den????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd flere forskjellige typer? jenta mi ville bare ha mam smukker. Andre babyer har sine favoritter.

Skrevet

Slik holder poden min på også. Han nekter plent å ta smokk. Har prøvd alle merker som finnes. Men han skal bare ha hånden. Jeg lar han bare ta den nå, og satser på at barnehagen om et års tid kan sette han på andre ideer :) Har hørt om et par tilfeller der barn har begynt å ta smokk når de seg andre barn har det.

For meg trenger han ikke bruke det, for det er nok så skjeldent at han gråter uten å la seg trøste med kos, snakk, bleie eller mat :)

Skrevet

Praktisk talt alle barn sutter og gnager på hendene i denne alderen. Uansett om de tar smokk eller ikke. Noen barn tar aldri smokk. Har selv en på 5 mnd som ikke tar smokk.Hun sutter heller ikke på tommelen. Men hun kan fremdeles sutte på hånden sin innimellom. Det er noe de slutter med etterhvert som de blir eldre. Det er ikke noe galt med det liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...