Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Synes jeg har lest et eller annet sted at diare på de små betyr at alt ikke er som d skal. Foreløpig er mitt nyfødte gull ikke syk og jeg sjekker jo avføringen hennes hver gang jeg skifter. Men som smabo sa til meg, og som jeg er enig i....bæsjen hennes har da virkelig så tynn konsistens, alltid, at jeg ikke ville nølt med å kalt den for diareaktig....? Når fagfolk da skriver om "diare", så mener de antagelig diare som er mer tyntflytende enn det spedbarn normalt har..?(Vanskelig å forklare, dette...) Hva med såkalt "sprutbæsj", som vi har hørt mange spedbarnsforeldre snakke om? Er DET diare, da...neppe, for det har jeg hørt er normalt (Når opptrer det, forresten?) Jadda, her går det i bæsj&bleier, ja...
haater husarbeid Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Nyfødte barn som kun ammes, har veldig tynn avføring. Når de kun ammes og ikke har begynt å spise på ting, skal det godt gjøres å få diare. Men ordentlig diare er VANNTYNT og det er hyppige tømminger som oftest gir en rød og sår rompe. Tro meg, skjer det, er det ikke tvil. Sprutbæsj er vel bare et uttrykk for løs avføring. Men definisjonen på diare faglig sett er vanntynn avføring med tømming ti ganger pr dag eller mer.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Hei Mitt første barn hadde diaré. jeg trodde det var normalt med så tynn avføring, men det var det altså ikke. Når han bæsjet rant det over alle støvleskaft. Oppover ryggen, ned i sokkene.. Det var nærmest vann med bæsjefarge. Gutten vokste som normalt, men la ikke på seg så veldig. Han var lang og tynn. Etter 7 uker fikk jeg et råd om å kutte ut all melkemat i kosten min. Det hjalp veldig. Da ble det færre bæsjebleier og konsistensen ble litt tykkere. Han begynte også å legge på seg. Kanskje det kan hjelpe ditt barn også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå