Gå til innhold

"snakker" ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 6 mnd "snakker" ikke.Bør jeg være bekymret?Han gjorde det tidligere,men er noen mnd siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

Er ingen ekspert på dette, men de går vel igjennom faser der de snakker mer og mindre.. Har dette pågått lenge da? Om jeg var deg ville jeg ringt helsestasjonen for å rådføre meg litt

Skrevet

Autistiske barn snakker lite. Men jeg tror ikke du skal bekymre deg for tidlig. Det går opp og ned med den pratinga. Men ta kontakt med helsestasjon. De kan evt. videresende dere til en spesialist om de og blir bekymret.

Men han er nok helt frisk gutten din. Lykke til.

Skrevet

Jenta mi skravlet som bare det fra hun var ganske ny til hun var sånn ca 4 mnd. Så var hun egentlig ganske stille en stund. Nå når hun snart er 7 mnd setter hun i gang med noen skikkelige monologer inne i mellom, men så kan hun godt være stille noen timer igjen.

Det er helt sikkert normalt at det går litt opp og ned. Kanskje de bare ikke har så mye å si. he he

Skrevet

Jenta mi på 4,5 mnd snakker veldig lite. Hun pludra litt da hun var 7-10 uker ca men så var det stille veldig lenge. De siste par ukene har hun prøvd og prøvd og noen ganger kommer det en del lyder men ikke så mye eller jevnlig. Har tatt det opp med HS og de skal sende oss på hørselstest på sykehuset. Men jeg er helt sikker på at hun hører godt for snur seg etter lyder og skvetter osv. Ser ut som hun strever med å få i gang stemmen sin men det kommer vel. Tror det er normalt! Snart "skravler" de vel som bare det:)

Skrevet

Takk for svar alle sammen.Er ikke helt sikker på hvor lenge han har vært rolig,men det er god stund.Han ler høyt og for en stund siden begynnte han å "hoste" for å få oppmerksomhet,men det går i perioder.Er det noe JEG kan gjøre for å teste ut litt?Tenkte å snakke me helsesøster på 6 mnd kontroll om et par uker,men det er så dumt å gå å bekymre seg

Skrevet

ja,det er det jeg også håper på,at det kommer snart.Høres også ut som om det kan være litt vanskelig for de små å få ut lyd.Merker det ofte hvis vi gjør noe morsomt,så prøver han å le.Men ikke alltid det kommer lyd.hehe

Skrevet

jenta mi hoster også for å få ut lyd og nå de siste dagene har det hendt at hun har fått til litt babling/roping ved å starte med hosting. Hehe de er nå søte disse små.

Skrevet

Takk,ble litt beroliget nå.Virker som om han hører godt også,så da venter jeg et par uker og snakker med helsesøster da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...