ITG Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Sønnen min på 11 mnd er syk og kaster opp. Det begynte i går ettermiddag, da kastet han opp masse mens vi kjørte bil. Han ville ikke ha noe mat resten av kvelden, men ville ha melken sin (Nan2), men den kom opp igjen veldig fort. Kastet opp to ganger og "brøt seg" flere ganger uten at det kom noe (magen tom?) . Han er veldig slapp og trøtt, har sovet urolig inatt, våknet mange ganger, en gang prøvde han igjen å kaste opp uten at det kom noe. Han fikk litt saft tidlig idag, og den kastet han opp. Prøvde igjen med litt saft nå og da kastet han ikke opp. Nå sover han og er utrolig slapp, men er ved godt mot igrunn når han er våken. Han er forkjøla også da, mye snørr og hoster, har 38,4 i feber. Noen som har noen tips og råd til meg? Skal jeg prøve å gi han melk eller grøt når han våkner? Når bør man kontakte lege?
hvemerjeg? Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Jeg ville nok ringt legen bare for å forhøre meg. Men mest sannsynlig så kan du nok se det an til i morgen. Fint at han drikker saft, det kan du fortsette å gi han. Eplejuice blandet med Farris (som du har rørt ut kullsyren i) er bindende for magen. Så lenge han får i seg veske, og er ved godt mot som du sier, og han blir bedre i morgen, så er nok alt i orden. Tror ikke jeg ville prøvd melk eller grøt i dag. Men som sagt...ring legen om du er veldig i tvil.
Pølsa Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Dersom han ikke klarer å holde på noe væske og viser tegn på dehydrering bør du kontakte lege. Tror jeg ville ventet og sett an situasjonen til i morgen. Oppkastsyke har heldigvis en tendens til å gå fort over. Melk og grøt er slimdannende og litt hard kost for barn som kaster opp. Jeg tror ikke du bør tilby han det, men gi ham det han vil ha å drikke, f.eks. eplemost eller blåbærsaft, som er bindende. Tilby ham væske ofte, gjerne hvert tiende minutt, men i små doser hver gang (kanskje bare en teskje eller to). Da klarer han kanskje å holde på det! God bedring til gutten din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå