Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 har et dillema og det er at vi strever med om vi skal være hjemme i norge og feire jul eller i utlandet hvor svigers bor. Saken er: Hjemme her i norge har jeg en mor og søster, min samboer og min mor hater hverandre, vi har ikke feiret jul sammen siden jul 2004, ser de to her hele tiden. I utlandet har min samboer en gigantfamilie som alle er så gode og snille og alle er venner og alle samles i julen, både tanter, onkler, besteforeldre, oldeforeldre, grandonkler, søskenbarn, tremenninger og tanter, har feiret jul med dem siden julen 2005. Jeg ringte min mor i god tro og trodde dette ville funke at vi kunne leie leilighet til min mor, søster og hennes samboer så kunne vi alle feire jul sammen i utlandet og begge familiene kunne være sammen uten at det skulle gli gnisninger. Syns det er helt fantastisk å være der nede og se hvor mye kjærlighet babyen min får, får nesten ikke lov å bytte bleier på henne engang, min mor har ennå ikke byttet bleier på babyen til tross for at vi bor i samme by. Min mor mener jeg er egoistisk som vil feire julen der nede enda ett år, og jeg får grøsninger av tanken på å være her når det er så uhyggelig, forstår ikke hvorfor vi ikke alle kan bare reise ned sammen, litt lettere å flytte på min familie enn å dra hans gigantfamilie hit....og vi ser dem bare når vi reiser ned i2 ganger i året iogmed at de fleste er ganske fattige der nede.... Ble langt og rotete men håper jeg kan få noen erfaringer og synspunkter....signerer anonym nå men glemmer det sikker hvis jeg legger inn nytt innlegg ha ha ha.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Gjør det DU har lyst til, og drit i hva andre mener og synes om det. Man kan ikke gjøre alle andre glade hele tiden. Hvis du synes det er trivelig å feire jul med svigers så gjør det! Som du sier så ser du familien din hele tiden ;-) Det er min meninga da...
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 syns du burde gjøre det du vil.. eller det du å samboern kommer fram til... om det hadde vært meg hadde æ nok valgt familien hannes.. jula skal være kos å det e utruli trist om den blir ødelagt av sure mina dårlig stemning
candyland Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 for å være helt ærlig...... så trives jeg mye bedre med svigerfamilien enn med min egentlige familie i enkelte sammenhnger..... familiene våre er helt totale motsetninger.... og selv om jeg forsvarer de når sambo påpeker ting, så vet jeg innerst inne at han har rett....hmm..... tror nok dere får det mye koseligere om dere drar til utlandet. nå har du jo faktisk invitert med deg familien din dit, og de har tatt ett valg, så da har du ingen grunn til å ha dårli samvittighet!... du kan fortelle moren din at du kommer til å dra, og at tilbudet ditt fortsatt står ved lag. så kan du kose deg i julen med god samvittighet enten hun velger å bli med eller ikke:)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 tusen takk for svarene deres! Er nå sikker på hva jeg skal gjøre og skal legge det frem slik at jeg har faktisk tilbudt dem å bli med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå