prøvekluten+3små Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 står dette høyt når dere velger navn til barna?hopper dere over navn dere liker og kunne tenkt dere bare fordi de er poppisnavn?
Kummin&Lillesel Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Nesten "Problemet" for meg å skulle si ja til dette - er at ingen av de navnene jeg liker virkelig godt er virkelig poppis.. Så jeg er liksom utenom problemet. MEN, vi har ikke valgt Kristian, Thomas, Anders, Fredrik (vi bor i Danmark, altså), osv - iom at disse er så alt for vanlige rundt oss. Blir liksom.. Teit å kalle en unge Anders når man har tre venner som heter det. Generelt har vi sett litt på gamle familienavn, og de som ikke er gamle klassikere (som Knut, Anne og Harry :-P) har faktisk vist seg å være pene, småuvanlige navn. Dog vil vi ikke ha et eller annet supersært. Jeg kommer feks ikke til å kalle babyen i magen for Antioka, Xzenia, Sirius eller Baltazahr. Bare noe som ikke "alle" rundt oss heter fra før..
fairy Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Det er ganske viktig for oss at babyen ikke får et navn som tre andre i klassen har. Så flaks det ikke blir jente for da hadde Nora vært på min 1.plass, hehe! Nå har vi navn som Bendik, Herman, Felix, Emil og jacob i kikkerten. Vi har lagt dette med navn litt på is, for begge har vel en mistanke om at vi ikke blir enig med det første, hihi! Men vi har god tid da, jeg er 24+3 i dag..
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 Navnets betydning er viktig for oss...det skal vaere en grunn til at vi velger det navnet--ikke bare fordi det hoeres fint ut. (Men det er selvfoelgelig viktig at det er et pent navn ogsaa.)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 Faktisk veldig viktig når jeg tenker over det. Vi fant et kjempefint navn til snulla, som ikke så mange har da, så det er jeg veldig fornøyd med!:-) Jeg er islandsk, så det var viktig at navnet også var det, men jeg er veldig glad for at vi ikke bor på Island, for i etterkant viser det seg at dette har blitt et poppisnavn der! Men vanskelig å finne et bra jentenavn nå som vi har brukt opp Telma. Guttenavnet vi har funnet er skjeldent, men faktisk fant vi både det og Telma helt tilfeldig uten å vite hvor mange som het det. Det at det ikke er så mange som heter det er en bonus!:-)
elly belly Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Vi velger navn ut fra hjertet og hva som passer godt med etternavn osv. De fleste navnene vi liker er populære men det spiller liten rolle for oss. Navnet blir unikt for hver person som bærer det uansett. )
Fabelaktiv Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 Litt viktig men ikke overstyrende.. Må se det an litt - vil ikke ha topp 5 navn, men.... får se
@nne p@ l@nne Skrevet 16. april 2007 #8 Skrevet 16. april 2007 Litt viktig, men viktig at de ikke er veldig upop også da. Er jo barnet vårt som skal leve med det resten av livet. Dessuten synes jeg det er litt greit at det ikke er så avansert at ingen ikke klarer å stave navnet eller uttale det.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 Vi tenkte litt på at vi ikke ville ha det "alle" andre kalte barna sine..Men mannen forelsket seg i navnet Mia og nå kjenner vi allerede ei nyfødt jente som blir kalt det, så det ser ut som om det blir flere Mia `er rundt oss, Men, men.. sånn er det.. Navnet paser iallfall veldig godt til etternavnet og vi liker det, så da blir det nok det.. :0)
prøvekluten+3små Skrevet 16. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. april 2007 vi har og god tid å tenke på..og takk o looov for det,for her i huset har vi IKKE peiling i det heletatt..våre to gutter heter lucas og marcus..marcus har jo alltid vært ganske populært,mens vi så lucas seile opp våren/sommeren etter vi fikk vår lille..så han er blitt med i poppisstatistikken han og gett. men dette var navn vi begge likte kjempegodt og var enige om. jeg er og av den mening at navnet skal være så "vanlig" at ungen kan leve med det uten å bli mobba eller skjems av den grunn..leste om ei jente som het paprika for litt siden..blir litt drygen syns jeg..samme med alle kjendisene som kaller opp barna etter steder og kaker og slikt..spesielt/unikt for en hver pris virker d som! det med at flere rundt dem sikkert nok kommer til å dele navn,har hvertfall vi løst med mellomnavn.dette er en tradisjon i vår familie,som jo kan være grei å holde fast ved,ved f.eks flere marcus'er i klassen;o)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #11 Skrevet 16. april 2007 Vi valgte et navn til vårt første barn som 3 eller færre hadde. Men det at det ikke var popisnavn var negativt nesten for oss... Hadde hoppet i taket av glede om det hadde kommet på 10 på topp lista. Vi valgte navnet fordi det var det eneste navnet vi egentlig likte. Hvilket navn nestemann får aner vi ikke. Kan like gjerne være et popisnavn som et navn ingen har hørt før..
Sommerfugl78 Skrevet 16. april 2007 #12 Skrevet 16. april 2007 Jeg hadde tenkt at vi IKKE skulle velge et "på topp"-navn. Har kjøpt navnebok og lest gjennom den. De navnene vi begge synes er fine, viser seg å være med på noen av "på topp"-listene.... Men vi har ikke bestemt noe, enda god tid.
❤lille stjerne❤ Skrevet 16. april 2007 #13 Skrevet 16. april 2007 Jeg sitter og leser og leser i navneguider for tida. Det er vanskelig. Ønsker verken et av de aller mest populære eller et veldig spesielt navn. Helst et sånt navn som alle har hørt om og vet at er et navn, men ikke kjenner mer enn 1 som heter.... Og det er vanskelig! Og det blir automatisk sånn at man ofte liker de navnene som ligger på topp 20 lista. Det tror jeg kommer av at disse navnene har man fått litt tid til å smake på og venne seg til. Hjernen oppfatter dem ikke som fremmede lenger. Men derfor er det også mulig å venne seg til andre navn tror jeg. Sitter og prøver å smake på noen forskjellige nå og lurer på om det er navn man vil like i årevis framover??? Vanskelig å vite. Kanskje blir det lettere om 2 uker da vi har vært på ultralyd og forhåpentligvis vet kjønnet på den lille. Litt mer konkret å lete etter navn når man vet om det er jente eller guttenavn man leter etter.....
PintSizedDictator Skrevet 16. april 2007 #14 Skrevet 16. april 2007 Eg har valgt et navn eg har likt i lang tid...at det tilfeldigvis e blitt veldig "poppis" i det siste, får ikke meg til å endre mening:) Jenten skal hete Linnea forresten:)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 16. april 2007 #15 Skrevet 16. april 2007 Jente navnet er bestemt og det er nok ikke et poppis navn:) Syns det er nydelig og det bare sa PANG hos begge når vi fant navnet... Vi vil ikke ha et supert spesielt navn, men heller ikke et alt for vanlig et. Syns barna mister sin identitet om det er mange som heter det samme... Gutte navn er vi litt mer uenige om: Jeg liker Felix, Bendik, Sivert Mens sambo liker helt andre som : Mathias, sander, Lasse Jeg syns jo sambo sine navn er ok, men alt for vanlig. Jeg elsker Felix, men hater dette navnet så vi får se... Blir nok enig til slutt:)
mybabyboy Skrevet 16. april 2007 #16 Skrevet 16. april 2007 Om det er poppis eller ikke betyr ikke så mye. Jeg har ett poppis navn fra min tid og har ikke tatt skade av det. Så gutten vår får ett veldig poppis navn, men som vi syns er kjempefint da=) Bor på ett ganske lite sted så det er nok ikke mange rundt her som blir hetende det uansett.
Raych Skrevet 16. april 2007 #17 Skrevet 16. april 2007 Det er ikke så veldig viktig for oss. Det viktigste er om vi liker navnet. Hvis det er et populært navn, så får det bare være det:)
Mazza** Skrevet 16. april 2007 #18 Skrevet 16. april 2007 Vi skal ikke ha et poppis navn på barnet vårt , men det skal heller ikke være spesielt/sært som jeg føler mange velger bare fordi at barnet dems ikke skal ha likt som alle andre. her blir det et helt vanlig ordinært navn som ikke veldig mange bruker for tiden..men det er pent...syns vi da
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 16. april 2007 #19 Skrevet 16. april 2007 Er ikke viktig for meg i allefall... Vi kommer til å velge navn utifra vår egen smak... navnene til 3 av mine har endt opp som "veldig populære", navnet til den 4. holdt seg unna de fleste lister.. datteren min sitt navn er "3 eller mindre" navn, antagelig pga hun har dobbeltnavn.. Denne gangen er lista vår variert, er både sjeldne navn med, "poppis-navn" er med, og en hel haug andre...
ღFiskenogPrinsessa2007ღ Skrevet 16. april 2007 #20 Skrevet 16. april 2007 Betyr fint lite om navnet er poppis eller ikke, jeg kommer til og velge det navnet jeg liker best, uavhengig av topp 10 listen;)
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 16. april 2007 #21 Skrevet 16. april 2007 det betyr ingenting. for før eller senere så vokser dette barnet opp og da er det ikke like poppis, og hvor ofte "henger" alle på samme alder sammen?
Mamzen Skrevet 16. april 2007 #22 Skrevet 16. april 2007 Jeg vil ikke ha popisnavn, men heller ikke slike superspesielle, slik at ungen må stave navnet sitt hver gang noen skal skrive det... Jeg vil ha helt vanlige norske navn, og gjerne oppkallt etter noen i slekta:)
Røverdatteren Skrevet 16. april 2007 #23 Skrevet 16. april 2007 Jeg er opptatt av ikke å få et navn med årstall på.... Jeg ønsker tradisjonelle navn som er mye brukt, men ikke bare i de siste tre årene.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå