Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 3 mnd. Spiser 600 - 800 ml mme i døgnet fordelt på 4 måltider. Spiser også middag på 4 tsk gulerøtter og 5 tsk svisker. (øker litt og litt med middag hver dag)
Gjest Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 Hei :-) Jeg har ikke greie på mme. Men jeg fant et innlegg der en sa at hun hadde fått beskjed fra hs om at en skulle gi maks 600ml i døgnet fra 6 mnd. De hadde det og fordelt på 4 måltider. Jeg ville snakket med hs og hørt hva hun sier. Har hørt at de sier en kan begynne med mat litt tidligere til de som får mme, men er ikke 3 mnd litt tidlig? Men som sagt jeg kan ikke noe om mme....
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 Er det ikke sånn at man kan begynne med grøt tidligst fra 4 mnd. men helst vente til 6 mnd.? Er i hvertfall det jeg har hørt.. Så er ikke middag litt tidlig og gi en baby på 3 mnd.? Hørtes ut som en litt hard kost spør du meg.. De skal vel bare leve på melk frem til i hvertfall 4 mnd...
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #6 Skrevet 15. april 2007 Jo det er jo litt tidlig. Men du kan jo tenke deg selv hvorfor vi har begynnt med det, om du tenker deg hvor mye mme hun får nå, og hvor mye hun da hade trengt om hun ikke hade fått det. Forresten, om du foreksempel spørr dine foreldrer eller noen andre litt eldre så finner du ut at før i tiden var det mer vanlig og begynne med litt fast føde så tidlig. Og det er jo blitt folk av oss også.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #7 Skrevet 15. april 2007 Må også legge til at babyen har ikke hatt vondt i magen og det har gått kjempe fint. Begynte med bare en tsk. HI
Gjest Skrevet 15. april 2007 #8 Skrevet 15. april 2007 søkte på mme her, og der stod det at i de første mnd vil en baby på 4 kg trenge 600ml i døgnet. Når det gjelder hva man begynner med som fast føde så trenger en ikke begynne med grøt. Det er like bra å begynne med grønnsaker. Er ingen regel for hvilken av delene en må begynne med.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #9 Skrevet 15. april 2007 Vi valgte grønnsaker isteden for grøt fordi det er ikke like hardt for magen.
Gjest Skrevet 15. april 2007 #10 Skrevet 15. april 2007 Har selv begynt med grønnsaker til noen av ungene mine. Det er jo veldig lettvint da, for det er jo som regel noe en lager hver dag allerede så det er ikke noe ekstra arbeid :-) Hs min anbefalte og å begynne med det først.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #11 Skrevet 15. april 2007 Vi har kjøpt på glass da. men jeg har prøvd og lage selv, gjorde det første dagen vi prøvde. Og det var jo veldigt enkelt. Og en annen fordel med og begynne med grønnsaker isteden for grøt er jo at det er så mye lettere og ta med seg på tur.
akt80 & Sara Emilie Skrevet 16. april 2007 #12 Skrevet 16. april 2007 når sara var 3 mnd drakk hun 800 ml mme i døgnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå