Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Min datter er 16 mnd. For tidlig? Det er jo sååå søtt da!! -Argumenter for og imot....
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Orker ikke argumentere i det tjukke og det brede om det i kveld :-) Er lei hele hulliøret-debatten. Men synes de kan vente til de ber om det selv ;-)
Twig Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Til de kan bestemme det selv, ikke for mor sin forfengelighet..
Gjest Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 jeg var bare noen måneder da mamma fikk tatt hull i øret på meg og jeg irriterer meg over de.. når jeg ble 14 så slutta jeg bruke noe i de men de gror jo aldri!! la de heller få ta når de selv vil det i det minste...
Lavendel*06*10* Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 La nå de stakkars ungene få bestemme selv.. !
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Kanskje gi henne en i navelen i samme slengen nå som det er sommer og hun kan gå med bar mave "DET ER JO SÅ SØTT" Eller?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 Piercing på små barn er jeg helt imot. De bør være så gammle at de kan få bestemme selv.
It's all about me Skrevet 16. april 2007 #8 Skrevet 16. april 2007 Seriøst? For det første bør hun få bestemme et sånt varig merke på kroppen selv. For det andre er det ikke det minste søtt med hull i ørene på så små barn. Det er kun et tegn på mammans dårlige dømmekraft. Skulle vært aldersgrense på hull i ørene for å stoppe tankeløse forelder før de gjør noe så iutrolig dumt.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 Og for det tredje er det VONDT (klarer du virkelig helt frivillig å påføre barnet ditt smerte? selv om det går over etter et par lidende dager?) For det fjerde er det helt vanvittig ur-HARRY, skikkelig gyselig!!! vil få deg til å se litt sosial-kasus ut...He he...) Ta til fornuft,jente!! For guds skyld!!
Monstermamma Skrevet 16. april 2007 #10 Skrevet 16. april 2007 Nei, det ville jeg ikke gjort! Synes ikke det er søtt (men det er jo smak og behag), øker faren for infeksjoner og allergier ( er jo ikke akkurat lett å rense hullene ordentlig på en så liten unge heller), kan rive seg opp under lek, er vondt å ta hullene! Denne debatten er oppe med visse mellomrom på BarnetMitt 3-5 og 6-8, mange som synes det er for tidlig da også.....
winneboo Skrevet 16. april 2007 #11 Skrevet 16. april 2007 Synes det er unnødvendig å utsette et barn for det når de ikke skjønner at de må holde hullet rent. Forestill deg de små babyhendene klasse på hullet når hun eller han er ute å leker. Infeksjon er dritvondt, har hatt det selv en gang når jeg var 6år å ikke holdt hullene rene...auuuuuu
Luguber Skrevet 16. april 2007 #12 Skrevet 16. april 2007 16 år, kanskje? Neida, tiden er inne når de ønsker det selv. Det gjelder også her i huset, selv om vi har en gutt
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #13 Skrevet 16. april 2007 Å kjære vene så frekke dere er!! Er dere så utrolig frekke, og uforskammet mot alle dere snakker med eller er det bare her på nett, hvor dere er litt mer anonyme? Fysj. Skamme dere jenter. Det var ett seriøst spørsmål, og jeg trodde det var voksne og fornuftige mødre her inne jeg. Meeeen, det er vel bare unge mødre her inne som ikke heilt vet hva det er å te seg. Har du bare negative ting å si kan du nammli bare tie stille!!
Frysh Skrevet 16. april 2007 #14 Skrevet 16. april 2007 Syns sammenligningen mellom unge mødre og frekkhet er for drøy. Folk sa jo bare sin mening.
winneboo Skrevet 16. april 2007 #15 Skrevet 16. april 2007 Nå spurte hun om hva vi mente da, kan jo ikke forvente at alle er enige når man spør om meninger.
It's all about me Skrevet 16. april 2007 #16 Skrevet 16. april 2007 Nå ba Hi om meninger både for og IMOT da. Gidder da ikke jatte med når jeg synes det er en helt sinnsyk teit ting å gjøre. Så skammer meg ikke akkurat. Og en annen ting, jeg er både voksen og fornuftig så jeg tør si min mening og trenger ikke skujle meg bak Anonym.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 16. april 2007 #17 Skrevet 16. april 2007 Du spør etter meninger for og i mot og folk svarer. Ikke ta det ille opp!! Jeg synes også man bør vente til barna spør selv (minst) Av alle de samme grunnene som er listet opp her fra før
aprilspøk Skrevet 16. april 2007 #18 Skrevet 16. april 2007 Ville ventet til hun spør om det selv, helt klart! Det er ikke akkurat godt å få satt hull i ørene, og jeg ville aldri utsatt barnet mitt for den smerten. Så lenge det ikke er nødvendig...
Gjest Skrevet 17. april 2007 #20 Skrevet 17. april 2007 Argument imot er jo at det er vondt, og at det er noe unødvendig som du velger å påføre jenta di fordi du selv synes det er fint. Jeg synes det er noe stort tull, og egentlig ganske harry.. Synes nesten der er rart det er lovlig. Piercing er det aldersgrense på fremdeles eller? Mener å huske det var 18 år den gangen jeg pierca navelen .. Burde vært noe slik på hull i ørene også slik at man var sikret at barna fikk bestemme selv. Like hårreisende å ta hull i ørene som å pierce her eller der. Vondt gjør det og hull blir det åkke som.
hmmmm..... Skrevet 17. april 2007 #21 Skrevet 17. april 2007 Hei Jeg synes du skal ta hull i ørene hennes jeg om du vil det! Det har da blitt gjort i all år, og om det hadde vært så farlig som alle tydligvis tror det er hadde det heller ikke vært lov... Det er STOR forskjell på hull i ørene og pircing andre steder. Finn ett sted der alt er renslig og sterilt, så går alt sikkert kjempe fint
It's all about me Skrevet 17. april 2007 #22 Skrevet 17. april 2007 Det som er forskjellen på hull i ørene og piercing andre steder er at i ørene er det umulig å skjule det hvis hun når hun vokser opp hater det. Ellers er det som piercing andre stedert vondt, og selv om stedet som utfører det er renslige og sterile er det likevel en stor infeksjonsfare hvis det ikke blir renset og holdt skikkelig rent i ettertid. Kan garantere deg at en på 1.5 år garantert vil fikle med dem og da både få mere vondt enn nødvendig og tilføre smuss. Nei, hull i ørene på så små barn er unødvendig og kun forfendlighet og egoisme fra den som utfører det sin side. Selv om det har blitt gjort i alle år som du sier så er ikke det det samme som at det er fornuftig, helt greit og ufarlig. Folk har også røyket i alle år.......det er ikke det samme, jeg vet, men der ser du vår utrolig dårlig argumenete om at det er greit fordi det har blitt gjort i alle år er. Nei HI, la datra di bestemme selv, selv om du synes piercing er fint kan det tenkes hun synes det er det styggeste som finnesnår hun blir stor, og da er det for sent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå