Gå til innhold

Noen som har lavtliggende morkake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite på ul at morkaka lå lavt,skal på ny ul i slutten av juni,2 mndr før termin. De sa ikke så mye om det,bare at det ordner seg nok. Men hva betyr det egentlig? Er det farlig? Må man ta keisersnitt? Noen her som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det i begge svangerskap. Morkaken lå over mormunnen på den ordinære ultralydundersøkelsen. Det er ikke helt uvanlig, og i de aller fleste tilfeller trekker den seg oppover ettersom livmoren vokser. Mens den ligger foran mormunnen gir den litt økt risiko for blødninger, og man skal kontakte føden med en eneste gang om man begynner å blø. Den ekstra ultralydundersøkelsen er for å sjekke om den har fjernet seg fra åpningen. Hvis ikke - da kan ikke babyen komme ut den veien og det planlegges keisersnitt. Men i de aller fleste tilfeller trekker den seg oppover, og da kan man føde på vanlig vis. Hos meg har den trukket seg fint opp før uke 28/29 da jeg hadde en ekstra UL.

Skrevet

Ja, hvis den ik flytter seg blir det ks.

Men som sagt av fjummsi....flytter de aller fleste seg :)

Skal på min 3 ul i uke 32....er i uke 30+5 nå....for å se om min morkake har flytta seg. Sist ul var den løsnet ,men den må opp enda litt til for ungen skal få passere.....jm regna med nesten helt sikkert den ville flytte seg med den voksende magen, så ingen fare =)

Tror kun 4% ikke flytter seg....så sjansen for den flytter seg er jo da stor =)

Lykke til!!

bibi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...