Pian Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Lurer på om det er noen flere lærere der ute? Er det virkelig riktig at permisjonsukene går, mens kollegaene har avspasering i juni og august? Slår kjempeuheldig ut ettersom mannen min også er lærer og skal ha fedrekvoten etter at jeg er ferdig med min del - og da er det faktisk juni igjen.... (Jeg skal bruke tidskonto, slik at jeg i praksis får et helt år for meg selv utenom fedrekvoten). Synes i tillegg at det er rart at vi bare får telle 4 uker ferie, mens andre arbeidstakere har 5 uker? Men det har jeg fått forklart henger sammen med en eller annen slags særavtale...
Nanna1976 Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Joda, er desverre helt riktig det. Synes også det er skikkelig surt for jeg går ut i permisjon 2 dager før skoleslutt. Du kan si det sånn at vi i grunnen mister avspaseringen vår....Vet ikke helt hva den særavtalen dreier seg om men enig med deg i at den ikke er spesielt fordelaktig for oss.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Jepp! Vi får 21 dager ferie! Grunnen til at vi har bare 4 uker i stedenfor 5 er at vi stemte for økt lønn framfor ei ekstra ferieuke. Heia Utdanningsforbundet!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 Kan ikke han ta permisjonen i august, når skolen starter opp? DU får jo igjen årets avspasering til neste år.
knøttet 2007 Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 God morgen! Er dette virkelig sant? -At man kan spare opp avspaseringen til neste år? Jeg får forskjøvet ferien min til februar (går ut i perm i mai) men visste ikke at avsp. i juni og august også kan forskyves. Noen som vet sikkert? Eller har jeg misforstått det siste innlegget?
Nanna1976 Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Avspasering får man ikke igjen, har vært på NAV og snakket med dem. Det gjelder sykdom generelt også, dersom man er syk i juli og får sykemelding kan man ta disse ukene fri senere, men det samme gjelder ikke for avspaseringsperioden.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 Snakka med NAV ang. den siste ferieuka, og de sa at dersom du har avtalefesta 5 uker, har du bare krav på å ta ut 21 dager ferie mens du er i permisjon, men arb. giver kan ikke ta fra deg den siste uka. Du kan derfor søke den overført til neste år... Det gjorde jeg... (Er førskolelærer) Sjekk opp i tariffavtalen din på utd.forb. sine sider, og se hva som står om ferie. Førskolelærere har 5 uker, merkelig om ikke dere skulle ha det også... Lykke til!
stormgutt + soljente Skrevet 16. april 2007 #8 Skrevet 16. april 2007 Lærere har bare 4 uker ferie. Vi fikk et lønnstrinn i stedet for den 5. uka - snakk om å selge ferie på billigsalg! Avspasseringen går dessverre vekk. Det at du får det igjen neste år blir delvis sant, for du får avspassering uten å ha jobbet hele året hvis du starter på igjen før ferien. Tror ikke han kan flytte fedrekvoten til august sånn uten videre, men kanskje dere får det til med å legge feriene deres innimellom?
Nanna1976 Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 Dette var interessant. Går ut i permisjon 17 juni og dersom jeg tar 54 uker permisjon (pappa er selvstendig næringsdrivende og kan desverre kun ta sine 6 uker) begynner jeg å jobbe igjen rett før ferien. Vil det da si at jeg får betalt for avspaseringsukene i juni? Har nemlig ikke bestemt oss om vi skal velge 54 uker med 80% eller 44 uker med 100% og ta vanlig permisjon resten. Hvis jeg tar vanlig permisjon vil jeg vel ikke få betalt avspasering i juni?Huff, mye å forholde seg til dette her.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #10 Skrevet 16. april 2007 Det som er saken, er at selv om du ikke jobber neste skoleår, får du jo like mye avspasering som alle andre neste sommer. OK? Så på en måte får du igjen det du "mister" i år.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #11 Skrevet 16. april 2007 Ring lønningskontoret og spør, de har mer peiling på kommunens regler enn NAV, det er min erfaring. Tror det vil lønne seg for deg med 80% frem til jobbstart, ikke ta lønnfri permisjon, men hør med dem. Du vet at de lærerne som vanligvis jobber 50 eller 100 %, de får jo også like lang avspasering med lønn, sant?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #12 Skrevet 16. april 2007 vet egentlig ikke noe om hvordan dere lærere har det, men kan man ikke selv velge når man vil ta ut permisjonen? man må ikke ta ut alt med en gang, men i løpet av 3 år eller noe? mener å ha lest det inne på NAV.NO... så da kan man jo avspasere slik som alle andre, og så ta permisjon etter det? mulig jeg er helt på jordet nå, altså, men, men...
Ninni36 Skrevet 16. april 2007 #13 Skrevet 16. april 2007 Pappan kan i allefall vente til høsten med å ta sin permisjon, da begge kan gå tilbake i arbeid for en periode og så i permisjon igjen. Alt må ikke tas sammenhengende slik som før, men innen 3 år som forrige man skrev over her. Det er kun de 3 ukene før og 6 ukene etter permisjon som må taes sammenhengende av mor, ellers er det fritt fram å fordele permisjonene over inntil 3 år. Og da kan begge jobbe fullt innimellom, samt jobbe samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå