Gå til innhold

Begynner å bli så sliten...... ("litt" langt og sytete...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

må bare få ut litt frustrasjon her jenter.... men nå er jeg i 32 uke, og plutselig er jeg blitt reservemamma for min søsters to jenter... 9 og 7 år gamle. foreldrene ble skilt for ett år siden, etter ett års seperasjon, og faren bor 1,5 times kjøring herfra...

Søsteren min fikk i oktober diagnosen lymfekreft, og har gått på cellegift siden.. får kur annenhver uke, og skulle hatt kur på fredag, men fikk i løpet av natta feber, og dermed bar det rett på sykehuset på isolat, og der er hun ennå... kommer ikke hjem før tidligst onsdag... fortsatt har hun 2,5 mnd igjen med cellegift, men hun begynner og bli svakere...

I tillegg til alt dette fant hun seg i sommer en ny type, som er mye yngre enn henne, og som ingen her i familien har klart og akseptere og inkludere av diverse årsaker....

Men det er ingen som får vite noe av henne.. eller om henne.. hun sier ingenting, og driver rådrift på sin egen styrke, og prioriterer (etter min mening) helt feil når hun ikke har sett jentene sinne og fått snakket med dem på snart 3 uker... jentene var hos sin far hele påsken, og hun reiste til sykehus for evaluering uka etter.. kom hjem, og for rett på sykehus på nytt.... Jentene skal helst ikke besøke henne der i tilfelle de har vert i nærheten av noen smittebærere.. (gjelder oss alle)

Men jentene savner mammaen sin, og har begynt og teste ut meg i større og større grad nå...

Jeg har flyttet inn i leiligheten hennes midlertidig, men jeg veit ikke hvor lenge jeg kommer til og klare dette.. min mamma og pappa jobber jo, og jeg går hjemme sykemeldt, så det føles feil for meg at de to skal måtte ta seg fri fra jobb for og ta seg av jentene når jeg bare går sykemeldt....

ååååå... blir så frustrert... noen som har gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jentene har jo en far som burde kunne stille opp i mye større grad nå??

Kanskje du kan spørre ham om å ha de litt oftere enn før?

Skrevet

det er 1,5 time og kjøre hver vei(10 mil) og han jobber jo vanlig uke han også.. og jentene går jo på ny skole.... så det er vanskelig.... dessuten synes eg kansje at jentenes mor burde spørre???

Skrevet

I dette tilfellet burde faktisk far overta omsorgen for jentene 100 % til mor er frisk ! Og søsteren din og hennes eks burde faktisk være voksne nok til å ta en ordentlig avgjørelse på dette og også være realistiske nok til å forstå at det ikke engang er sikkert at hun blir frisk. Begge burde også inkludere barna sine i mors sykdom slik at barna slipper å gå og være redde slik de garantert er nå. Det finnes mange foreninger som kan hjelpe og råde foreldre i denne situasjonen om hvordan de skal gjøre de praktiske tingene og forholde seg i forhold til familie og en såpass alvorlig sykdom.

Be søsteren din og eksmannen hennes "våkne" opp og begynne å ta hensyn tilbarna og familien sin i forhold til en såpass alvorlig sykdom med så krevende behandling.

Denne byrden skal ikke legges på deg, du skal være en støtte ja, men de skal være foreldre !

Vennlig hilsen

Skrevet

ja, men det som er en del av problemet er at det ikke er bra for jentene og ta dem ut av skolen nå når det bare er to mnd igjen av skoleåret.. en av jentene har nettopp begynt og passe inn.. har hatt kjempe store tilpassings problemer, og ingen har lyst og ødelegge at hun endelg er begynt og få venner og omgangskrets...

Har vert diskutert om hva som skal skje fra høsten av, og rekner med de kommer til og oppholde seg store deler av sommeren hos far og besteforeldre..

Går litt bedre nå.. vi er tre stk som tar oss av hver vår del av døgnet... Håper snart vi får søster ut av isolat... Betennelsen vil ikke slippe taket.....

Takk for svar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...