Gå til innhold

saa ukomfortabel med ale som bare pluttselig tar paa magen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare mannen min som jeg likar at tar paa magen min...alle andre spesielt de som bare pluttselig har hendene sine der syns jeg blir litt vel intimt. Er greit naar jeg kjenner bevegelse der inne og jeg veit at folk vil kjenne, saa kan jeg liksom ta handa deres og la de kjenne. Men ikke ellers...hva er vitsen med aa skal ha handa paa magen min naar lillemann er helt rolig? da er det jo bare magen min jo... Maatte si ifra til mamma i dag at jeg ikke liker at hun bare pluttselig tar paa magen...jeg blir rett og slett ukomfortabel av det jeg... Jeg vil jo ikke vaere saann prippen og ekkel, men jeg liker aa vaere forberedt paa at folk skal ta paa kroppen min. Men hvordan skal man si ifra uten at folk blir fornaermet...mamma ble dritsur. :( har bare 2 uker til termin, og foeler meg bare stor og ploesete.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann vet litt hvordan du har d, eg føle meg ofte oppblåst no, og av og til e d ikkje så morsomt å være felles klemmeobjekt for kjære åg nære:p

Lot venninnene mine sitte å klemme på magen min i en halvtime en dag, d gikk greit og d va litt koseli siden de kjente hun sparka for første gang osv...men dagen etter på så kom dem løpende imot meg og skulle kleme mer, og da va eg fylt med luft, og eventuelt rap, og da sa eg rett å slett *ikkje rør meg* Men eg sa d på en sånn spøkefullmåte,

slik at de skjønnte at d ikkje var vondt ment, men at eg fortsatt mente d alvorlig;)

Skrevet

jeg sier i fra ganske tydelig jeg.

blir folk fornærma er det jo stort sett fordi de blir ille berørt over å ha trampet på grensene dine.

Jeg bruker kynnere som unnskyldning om folk blir sure, for jeg får faktisk kynnere når folk tar på magen min ubedt, pga stress antar jeg..

si det som du er du. det ER litt for intimt når folk legger hendene sine på magen uten at du vil det selv...

Skrevet

ja...det er jo det. Man blir pluttselig litt saann felleseie naar man er gravid. Da kan alle tafse og klappe og styre som de vil, baade forfra og bakra virker det som. Selv er jeg, og har alltid vaert, veldig reservert naar det gjelder det at folk tar paa meg...stryking aa alt saant som jeg ikke er forberedt paa, det gjoer meg ukomfortabel. Men samtidig foeler jeg meg litt kjip naar jeg saa tydelig viser at jeg ikke vil at folk bare pluttselig skal stryke paa meg, for de mener det jo bare godt og proever aa vise glede over babyen som ligger inni der. jaja...hele svangerskapet maa da snart vaere over naa, og naa er jeg saa diger at de tar litt mindre paa meg uansett! hahaha

Skrevet

jeg synes det er koselig når folk jeg kjenner godt bryr seg om svangerskapet mitt, og vil kjenne på magen. MEN folk som jeg ikke ville gitt en klem vanligvis synes jeg bør holde seg unna!!! Synes også det er greit om folk spør først - eller sier at "si fra hvis det er bevegelse og jeg kan kjenne".

Skrevet

Folk får spørre først! Har kjøpt meg t-skjorte hvor det står "Don't touch" med store bokstaver. Den funker bra!!

Skrevet

helt enig med deg. er drit lei av att folk tar på magen. de verste er de som faktisk løfter opp genseren for å se babyn og komentere strekkmerker har heldigvis veldig lite men uansett de e så frekkt. åsså har jeg fått så mange kommentarer om att jeg må slanke meg etter fødsel herregud har gått opp 10 kg skulle trodd de va 40. får også alltid komentarer som i dag ser du ikke bra ut osv herregud er vel lov å ver sliten når man har en unge på 19 mnd i tilleg. drit lei heldigvis bare 2 uker igjen.

Skrevet

oi, den skulle jeg ha hatt vettu! :)

ja, det er jo hyggelig at folk bryr seg...men jeg merker at hele meg knytes naar noen bare pluttselig har handa si der....langt nede paa magen min. det kjennes saa privat ut liksom. Jeg har visst ikke helt blitt vant med at jeg er gravid heller, for jeg er jo fortsatt meg selv ogsaa, ikke bare gravid. :) Og jeg liker ikke bli tatt paa jeg, ikke av andre enn mannen min. Naar har kjenner paa magen er det jo bare godt, og jeg er avslappa, men med andre blir d annerledes. Syns jo ogsaa det er goey med tantebarna mine, men de spoerr alltid saa pent om lov foerst de da... :) Med bedende oeyne staar de klare til aa kjenne paa magen. aahhh...da er det stas. :)

Skrevet

DET er ekstremt drøyt da.. å løfte opp genseren og kommentere strekkmerker og vekt.. som om de har noe med det?!

Heldigvis er det ingen som har prøvd seg på noe sånt med meg enda, da tror jeg faktisk at jeg hadde reagert med å slå, eller noe..

Skrevet

Nei, fy....hadde noen gjort det paa meg hadde jeg blitt kjempesint. har masse strekkmerker, og de er jeg ikke intrisert i aa vise frem. Og vekta kan jeg bekymre meg over selv. huff, det er saa mange frekke tankeloese mennesker der ute!!!!

Skrevet

Jeg føler også utrolig ubehag når folk bare kommer å tafser på magen, spesielt folk jeg ikke har særlig god kontakt med. Familie og sånn er litt mer ok men ikke så kjekt at de ska plukke på hele tiden heller. Lurer litt på hvor de får det for seg at det bare er å kjøre på. Og spesielt ubehagelig er det når de skal dra opp genser osv.

Skrevet

ja...er saa rart aa bare pluttselig ha ei hand paa magen. hadde noen dratt opp min genser saa hadde de nok jammen faatt hoere det. huff....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...