Gå til innhold

Trenger råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter råd fra legen så skulle jeg ha malt i sønnen min sin flaske til hvert måltid en periode fordi han er så grusomt hard i magen sin.. Men de siste 3 dagene så har han skriki så utrolig mye! Han er fortsatt litt hard i magen, men tror ikke det er derfor han skriker, for nå får vi han til å ha avføring hver dag, opptil flere ganger. Men kan det være malten som gjør at han får så vondt i magen? Ikke sover han noe særlig på dagen/kvelden lengere heller.. Kan det være sukkeret som gjør det? (er det ikke mye sukker i malten tro..?)

Hva kan jeg gi i stede for malt? Har hørt at sviskesaft skal være bra, men det står fra 4 mnd. på de på butikken, og gutten min er bare 6 uker..

Setter stooor pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trur æ ville fortsatt å gi malt..

vi har hatt malt i alle flasken siden han blei født å har så å si ikke hatt problema me magen hannes i det hele tatt..

men ta kontakt me hs stasjon.. så kanskje du får noen gode råd der..

Skrevet

jeg fikk anbefalt sviskasaft til snuppa mi når hun var rundt 2 mnder, men det var fordi hun ikke hadde hatt avføring på lenge.. men bare en tskje eller så. bruker malt til henne nå, men har ikke tenkt over at det er sukker i det.. trodde da ikke det var det..

Skrevet

Noen babyer får magevondt av malt.

Kan tipse deg om å gi gutten litt babymassasje, spesielt over magen.

Gi ham sukkervann for smertene. Det hjalp veldig for min lille gutt. Da fikk han sove litt også.

Min kjepphest til alle mødre som har barn med magevondt/kolikksmerter er å lese om kiss på kiss-kidd.com. Les nøye og gå ut igjen.

Skrevet

Ja, har vært der og lest og har funnet ut han har mange symptomer og risikofaktorer for det, så skal på sjekk med han i morgen. Men har kiss-kidd barn mye magevondt? Kan ikke huske jeg leste noe om det.. (kanskje bare jeg som er glemsk...=/)

Skrevet

Kjøp svisker og kok selv og gi barnet ditt den saften ;o) Ikke noe problem det

Skrevet

Mener å ha lest at det kan føre til avhengighet (får ikke bæsjet uten) ved bruk av malt over en lengre periode.?

Skrevet

Ja, kiss barn har masse magevondt. Ofte treg mage og luftsmerter.

Skrevet

Det er jeg litt redd for ja.. Men han fikk ikke bæsja før vi begynte på malt heller, og malten hjelper jo tydeligvis ikke den heller=/ Så får prøve svisker da.. Ellers må han over på lactulose, å det vil jeg helst ikke..

Skrevet

Da gutten min var så liten måtte jeg gi han duphalac for at han skulle bæsje. Fikk han for mye malt i melka ville han ikke ha den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...