Gå til innhold

Fleire som må gi morsmelkerstatning pga for tynn melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn e snart 1 mnd, å æ amme han. Men den siste uka har han så å sei vorre limt til puppen å vorre mykje våken. Så fikk æ et tips om å prøve morsmelkerstatning førr å se om han sov meir då å verke meir fornøyd, og det gjør han. Så min teori e at æ har for lite næringsrik melk, eller at æ har så mykje at han ikkje får i sæ den feite melka mot sluttn, så han ikkje bi heilt mett. Vil jo gjerne kun amme, men ser ut som æ må gi litt tillegg og, så æ gjør begge dela no, har gjort det dæm siste 4 dagan. Æ hadde svangerskapsforgifning, så han blei født 14 daga før termin, blei satt igang. Han har lite underhudsfett, så han treng jo verkelig næring førr å få opp vekta. E d fleire som har d sånn? Ska på vektkontroll på tirsdag, så ska ta d opp me dæm då. Har jo hørt om økedaga der dæm krev meir, men d ska no ikkje gå over fleire daga vel E min første d her, så alt e nytt å sånn, e så usekker på ka æ ska gjøre, men må jo få i han nok næring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanlig at de spiser ofte i begynnelsen, økedøgn kan også pågå over flere dager. Min baby spiste opptil flere ganger i timen de første ukene.

Erstatning er fetere enn morsmelk og mange opplever derfor at det virker som barnet blir mer fornøyd etter å fått MME...automatisk tenker man da at man har for lite melk/dårlig kvalitet etc... Dette er sjeldent tilfelle.

Jeg ville kuttet erstatningen nå og fortsatt med ammingen. (Så lenge du selv ønsker å amme selvsagt)

I begynnelsen ER det slitsomt med baby. Det kan føles som om den spiser HELE tiden...men det går seg til.

Hadde en del problemer i begynnelsen. Baby som raste ned i vekt, ikke tok igjen fødselsvekten før det hadde gått en mnd+++

Så lenge du går og kontrollveier på HS ville jeg ikke vært redd for at han ikke får i seg nok. Ta ting i samråd med de.

Så lenge han har 5-6 gode tissebleier i døgnet legger han som regel ok på seg.

Lykke til!

--

Legger du innlegget på ammedebatten får du sikkert flere gode råd!

Skrevet

Tusen takk for svar. E første gången æ e her inne idag, ska prøve mæ på ammedebatten og, takk for tips! =)

Skrevet

Jo, økedøgn kan fint vare i en uke. Lurer på om det er vanlig med økedøgn rundt 1 - 3 uker.

Råder deg til å stille dette spm i ammedebatten. Mange dyktige folk der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...