Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Jeg har så vanskelig for å ta lua av jenta mi når hun er ute. Hun blir to år i sommer. Jeg har liksom den baby-tanken om ørene hennes, og derfor er jeg redd for at hun skal få ørebetennelse. Så ved hvilken alder og utetemp tar dere av luene? Jeg tok den av i dag da det var 18 grader ute, og lite vind. Det var vel første gangen hun var ute uten lue det...
Mamma til 2 prinser:) Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Tenker akkurat som deg når det gjelder ørebetennelser åsånn...gutten min er 21 mnd å jeg er veldig nøye på at han skal ha på lue ute...men i ny og ned når han blir veldig varm så tar jeg den kanskje av litt men så skal den på igjen.Jeg har tenkt på å kjøpe noen slike capser med ører på hvis du skjønner,de er jo ikke for varme også dekker de ørene:) Er også litt usikker på når man ikke skal bekymre seg så mye for det og at de kan gå uten lue?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Kommer ikke ørebetennelse fra halsen? Har vel ikke noe med lue å gjøre har det vel? Ikke et frekt innlegg alså,er bare veldig sikker på at luen er der pga at "varme tapet" hos barn "går gjennom" hodet:) Uff håper dere ikke blir sinte nå,så derfor signerer jeg med:
Mamma til 2 prinser:) Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 Blir ikke sur på deg i det hele tatt....mye mulig du har rett....men jeg tenker at hvis det blåser så skal jo barna ha lue på eller så får de jo trekk i ørene lissom....hmm..lurer litt her nå...hehe.For er flere foreldre i bhg hvor jeg jobber som er veldig på det at barna som akkurat har hatt øreverk skal ha på lue....
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 lue og ørebetennelse har ingen sammenheng. Ei jeg kjenner som hadde spurt en spesialist hu var hos med sønnen sin pga mye ørebetennelse.
*Ulrikke* Skrevet 15. april 2007 #6 Skrevet 15. april 2007 Snuppa på 17 mnd har ikke hatt lue på ute på ettermiddagen nå i helga. Hun har hatt på en kjempetynn en når vi har vært ute tidlig på formiddagen.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #7 Skrevet 15. april 2007 Øreverk kommer vanligvis av at slim og snørr fra nesen tetter øregangene slik at det oppstår trykk i øret. Jeg vil tro at det med lue og øreverk henger sammen fra gammelt av,at det var det de trodde før. (jeg var den 1 anonyme over her som var redd dere skulle bli sinte...har sjekket dette ut)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #8 Skrevet 15. april 2007 Her i Oslo har vi gått over til solhatt! Er jo rene sommeren her nå! Men: Ørebetennelse eller ikke; _jeg_ får ihvertfall fort vondt i ørene om det blåser litt surt. Så jeg står klar med lue til vesla om det skulle bli litt kaldere igjen nå!
Raffna Skrevet 16. april 2007 #10 Skrevet 16. april 2007 Kjøpte tynn vårlue til Tassen på lørdag på Cubus. Tynt stoff som er vindtett, med øreklaffer og skygge og snorer til å knyte under haka. Perfekt! Og det var 25 % rabatt :-)
Frysh Skrevet 16. april 2007 #11 Skrevet 16. april 2007 Bruker en tynnere vårlue nå og sommeren bruker vi solhatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå