Gå til innhold

Bruker kidsa lue?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så vanskelig for å ta lua av jenta mi når hun er ute. Hun blir to år i sommer. Jeg har liksom den baby-tanken om ørene hennes, og derfor er jeg redd for at hun skal få ørebetennelse. Så ved hvilken alder og utetemp tar dere av luene? Jeg tok den av i dag da det var 18 grader ute, og lite vind. Det var vel første gangen hun var ute uten lue det... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker akkurat som deg når det gjelder ørebetennelser åsånn...gutten min er 21 mnd å jeg er veldig nøye på at han skal ha på lue ute...men i ny og ned når han blir veldig varm så tar jeg den kanskje av litt men så skal den på igjen.Jeg har tenkt på å kjøpe noen slike capser med ører på hvis du skjønner,de er jo ikke for varme også dekker de ørene:)

Er også litt usikker på når man ikke skal bekymre seg så mye for det og at de kan gå uten lue?

Skrevet

Kommer ikke ørebetennelse fra halsen? Har vel ikke noe med lue å gjøre har det vel? Ikke et frekt innlegg alså,er bare veldig sikker på at luen er der pga at "varme tapet" hos barn "går gjennom" hodet:)

Uff håper dere ikke blir sinte nå,så derfor signerer jeg med:

Skrevet

Blir ikke sur på deg i det hele tatt....mye mulig du har rett....men jeg tenker at hvis det blåser så skal jo barna ha lue på eller så får de jo trekk i ørene lissom....hmm..lurer litt her nå...hehe.For er flere foreldre i bhg hvor jeg jobber som er veldig på det at barna som akkurat har hatt øreverk skal ha på lue....

Skrevet

lue og ørebetennelse har ingen sammenheng.

Ei jeg kjenner som hadde spurt en spesialist hu var hos med sønnen sin pga mye ørebetennelse.

Skrevet

Snuppa på 17 mnd har ikke hatt lue på ute på ettermiddagen nå i helga.

Hun har hatt på en kjempetynn en når vi har vært ute tidlig på formiddagen.

Skrevet

Øreverk kommer vanligvis av at slim og snørr fra nesen tetter øregangene slik at det oppstår trykk i øret.

Jeg vil tro at det med lue og øreverk henger sammen fra gammelt av,at det var det de trodde før.

(jeg var den 1 anonyme over her som var redd dere skulle bli sinte...har sjekket dette ut)

Skrevet

Her i Oslo har vi gått over til solhatt! Er jo rene sommeren her nå! Men: Ørebetennelse eller ikke; _jeg_ får ihvertfall fort vondt i ørene om det blåser litt surt. Så jeg står klar med lue til vesla om det skulle bli litt kaldere igjen nå!

Skrevet

Kjøpte tynn vårlue til Tassen på lørdag på Cubus. Tynt stoff som er vindtett, med øreklaffer og skygge og snorer til å knyte under haka. Perfekt! Og det var 25 % rabatt :-)

Skrevet

Bruker en tynnere vårlue nå og sommeren bruker vi solhatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...