dritgrei hei hei! Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 hvor ble det av soving og rutiner da???? og nå er klokken 21.12 og ingen sover, store gutten får jo ikke sove, når lille reka bare roper og bråker og gråter og er sulten og er varm, og er kald og vil rope mer og vil ikke ha dyne og vil ha dyne og vil egentlig bare stå opp..... dette er fru rutine som snakker, og jeg skjønner ingenting... gode råd taes imot med takk.... om ikke annet trenger jeg en overbevisning om at det går seg til igjen. ellers har vi det helt fint, og trappa er snart ferdig :-)
Superlis Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 vi kan godt byttelåne tullebabyer vi....dvs pleier og si at nå må han skjerpe seg,er ikke baby lengre,men en liten gutt! Han er 1 år nå og har tullet seg mer eller mindre siden han var 8-9mnd,var ganske bra en periode(kanskje fordi mor ikke ga opp over litt skriking) og nå er det påanigjen...så var det påanigjen.....Men nå har jeg bestemt meg for og prøve og være litt streng,tar han jo aldri ut fra soverommet igjen,men hender at jeg putter han i vår seng og koser til han sovner...hehe så kan vel si det er min feil ja.....Men trøst..tja alle sier at det går over,og er du flinker til og stå over enn det jeg var da tullet startet,ja så går det sikkert fortere over:)) Lykke til med deilig tullebaby!!!
dritgrei hei hei! Skrevet 15. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2007 he he... finnes det fler av samme slaget altså??? så fint!!! De kan jo hende de har startet en klubb sånn helt uten at vi vet om det. Du er nok flinkere enn meg, for jeg ble etter to og en hav time litt bløthjertet.... :-) jeg tok henne med ned, ammet henne og ga henne en flaske velling, så fikk hun kose litt på fanget før jeg la hene igjen.... Nå sover hun... men hvor lenge? vem vet inte du, vem vet inte jag .... jeg gjesper og krysser et par fingre for at hun skal sove litt i alle fall...
Superlis Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 Hun sover nok nå skal du se:) Hadde nok gitt etter etter to og en halv time,jeg og...hehehe.. ja kanskje de har skjønt at mammaene dibber på kveldene og koser seg uten dem,og det vil de jo ikke ha noe av:))
Natteravnen* Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 Uff det var kjedeli, kanskje ho berre må få rope lenge...? Vanskeli det der. Er heilt sikker på at det går seg til men kven veit kor lang tid det vil ta. Har ho plager med tennene kanskje? Har berre eitt råd og det er å gå inn å legge ho ned igjen omatt og omatt... Har sjølv en prosess med nattavvenning her og det har gått over all forventning. Var visst verst for meg før eg prøvde... (men-måprøveåkviskrelittnosåhoikkjehøyrerategskryterfordåkanhovåkne...) Og legginga om kvelden kan være veldi opp og ned, sjølv om eg er veldi obs på å prøve å ha dei samme rutinene kvar kveld. Ho rotar mest når ho er overtrøtt,trur eg... Lykke til iallefall!
Urtete Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Dette er frustrerende og slitsomt! Been there, done that.... ;-) Mitt beste råd er å fortsette å være standhaftig... Være bestemt på at "nå er det natt og nå skal vi sove" - uansett hvor mye lille søte prinsessen protesterer. Og - som du sier - rutiner, rutiner, rutiner! Det går over - helt sikker! Og husk at selv om det er sitsomt nå, så har dere igjen for strevet i det lange løp. :-) Klem klem klem til deg min venn!
strikkballen Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 :-))) Hei, hei, har ikke noe godt råd å gi, for vi har aldri fulgt boken på dette med legging og soving, men latt podene styre det selv. Har gått seg til veldig greit etterhvert. Men selvfølgelig - det er en ganske masete periode før de begynner å legge seg rundt 20 sharp, sove hele natten i egen seng, og stå opp blide og fornøyde rundt 07 neste morgen. Med store-junior kom dette gjennombruddet sånn rundt halvannet til to år. Før den tid våknet han en gang hver natt, og sov bra videre - vel og merke hvis vi lot ham sove i vår seng. Flyttet vi ham tilbake, ble det ny runde en time senere. Dette gadd vi ikke, så han sov i vår seng til nærmere 2-årsalderen. Jeg flyttet ut på sofaen iløpet av natten... På dette tidspkt bodde jeg/vi i Brussel, og der var det klare rådet fra helse/leger at barna skulle få sove sammen med foreldrene når de er så små, for da blir de tryggere... Dette er jo helt i strid med hva man blir rådet til her i Norge, men funket altså fint for oss. Også har han sovet veldig bra etter dette, hele natten i egen seng fra 1930, ikke noe tull. Så var det lille-junior. Ser ut til å ha samme rytme som storebror. Blir snart 14 mnd. Legging kl 20 kan vi bare glemme, da er han i storform, og løper blid og glad rundt i stuen. Har prøvd legging, men ender med laaaang skrikeseanse. Derfor - han er oppe til 2130, og da sovner han som en stein. Også spiser han masse før han legger seg. Sover bra, men må altså over i vår seng i løpet av natten. Og da sover han helt fint videre til ca 07. Flytter vi ham tilbake, - ny runde med våkning og skriking. Dette gidder vi ikke nå heller... Det går seg helt sikkert til med dere også! Lykke til!
dritgrei hei hei! Skrevet 16. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. april 2007 egentlig så tror jeg hun er både overtrøtt og sulten... i dag sakl vi ha en stpp innpå så mye du orker dag, for å fylle henne til randen, og jeg er i gang jeg. frokost 1: pupp klokken 04.35. frokost 2: grøt klokken 08.15. frokost 3: en halv skive i hånda klokken 10.00. brunch: 250ml velling..... Nå sover hun ha ha ha ha ha ha... så skal hun få grøt og skive til lunch når hun våkner, så får vi se hva det blir til middag, så får hun kvelds til slutt og sikkert litt velling på toppen.... mulig hun sovner da.... :-) For da hun var helt ny, så spiste hun jo til hun ble så mett at hun bare lå der som et slagt, nå gjør hun jo ikke det, hun vil jo alltid gjerne ha mer av alt, og i dag skal hun få det.... så det holder faktisk..... bli med å satse på at det hjelper da. :-)
Urtete Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 Hehehehehehe, dette minner meg om hvordan vi foret størstejenta vår. På kveldene dyttet vi henne grøt til hun øyde...., i håp om at hun sov noen timer... Slemme, slemme foreldre! :-) Jeg heier på dere! Det årnæ sæ, sjø! :-)
Reveenka Skrevet 17. april 2007 #10 Skrevet 17. april 2007 Hvordan går det med tullebabyen? Ellers tror jeg forresten at det er tullebabyer som er normen, og at det er en promille eller så som har superlettvinne babyer som sover fra 19.00 til 08.00 på hverdager, og til 09.30 i helgene c",)...... Har hatt tre tullebabyer, og en nestenlettvinn c",) Men fra spøk til alvor - tror at tennene kan være veldig plagsomme og vonde å få ut - og det holder jo babyer/småttinger på med til de er halvannet? Jekslene kommer hvertfall sent her i gården. Tipper det går seg til av seg selv - og siden du er fru rutine er det egentlig bare å holde frem som du stevner! c",)
♥Snulder Skrevet 17. april 2007 #11 Skrevet 17. april 2007 Øhhh.... tullebaby hadde jeg ikke, men har fått ei stor tullejente!! Hun har gått fra å legge seg pent og pyntelig, til å lage hurramegrundt og rabalder stort sett fra vi putter henne i bingen, til mamma resignerer og legger seg..... Festlig..
dritgrei hei hei! Skrevet 17. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 17. april 2007 Tullebaby, er tullebaby enda hun... i går stappet jeg i henne så mye mat at det til slutt tøyt litt ut igjen :-) men hun lå i senga og ropte i to og en halv time likevel.... Men det går seg nok til... dessuten er hun så søt at vi er ikke sure så lenge av gangen... bare litt trøtte sånn innimellom :-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 17. april 2007 #13 Skrevet 17. april 2007 Ikke gi deg med rutinene dine! En dag så sitter de som spikret igjen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå