Lille søtnos Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Leste et sted at det var sikrest å ha barnet bak passasjersetet. Er det? Eller finnes det ulike oppfatninger av dette? Lurer fordi vi har barnet plassert der, men jeg fikk en kommentar på at det var den siden som oftest ble utsatt for belastning ved uhell.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Vi har satt det bak passasjersetet. Dette fordi setet tar såpass stor plass at det blir lingt trangt for de som sitter foran...
Happy Ignorant Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Har hørt motsatt; Frontkollisjoner er vel statistisk sett farligst, og der rammes ofte førerens side hardest ved at bilen kommer over i feil kjørebane og treffer motgående bil, altså sikrest bak passasjeren. Vi har en bak hvert sete...
Mirakeljenta08 Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 vi har det bak passasjersete funker veldig bra
Lille søtnos Skrevet 15. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2007 Ja, med to barn må man jo ha en på hver side Jeg tenkte på det første barnet og hva som var sikrest. Ble bare litt i stuss når jeg fikk en kommentar på det.
_svana_ Skrevet 15. april 2007 #7 Skrevet 15. april 2007 Hehe, ja. Kanskje litt teit av meg å svare sånn, men jeg klarte ikke å la være ;-) Håper at det er like sikkert på hver side jeg.
Lonely Skrevet 15. april 2007 #9 Skrevet 15. april 2007 Den minste har jeg i midten og den eldste bak fører......
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 15. april 2007 #11 Skrevet 15. april 2007 Har setet bak førersetet. Er igrunn fordi det passer best mtp parkering i garasjen. Har trang fellesgarasje her vi bor, og må parkere klint inntil veggen på passasjersiden av bilen, derfor mer praktisk å ha setet slik, ellers må jeg ta han ut og inn av bilen før jeg parkerer. Eller klatre ut og inn av bilen evt
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 15. april 2007 #12 Skrevet 15. april 2007 Har det bak passasjersetet. Jeg ble påkjørt av en bil fra venstre fil for et års tid siden. Ble slengt i veggen av tunnellen, og etter det var jeg ikke i tvil om hvor barnesetet skulle festes. De fleste farlige situasjoner - så vidt jeg kan se - skjer fra venstre (enten om du ligger i høyre og noen i venstre kjører i deg, eller noen i motgående retning).
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #13 Skrevet 15. april 2007 Vi har det bak passasjer setet fordi mannen min er så lang og må ha setet nesten helt tilbake og setet såpass stort. Den er så stor at jeg som for det meste sitter i pasasjer siden må ha setet mitt så langt frem at det blir litt små trangt for meg. Men så er også døra bak førersiden ødelagt og hvis vi åpner den så er det ikke sikkert vi får lukke den igjen (no greier som ha røki, sikkert en bagatell å fixe)
Mammaen til Nemi Charisma Skrevet 15. april 2007 #14 Skrevet 15. april 2007 Jeg gikk det trafikale grunnkurset man må ha for å kunne øvelseskjøre mens jeg gikk gravid. Kjørelæreren sa til meg at barnesetet skal stå i baksetet i midten. dersom noen kjører inn i deg fra siden er det den tryggeste plassen, selv om det ikke er det mest praktiske for deg med dårlig rygg og bekken problemer.. eller bare deg i det hele tatt... meneh..
Babyfacepsycho Skrevet 15. april 2007 #15 Skrevet 15. april 2007 Hmm. jeg har alltid hørt at man skal ha det på passasjerer siden fordi det er ut mot veikanten og ikke in mot veien. Det er hvertfall det jeg har hørt.
mai mammaen til to Skrevet 16. april 2007 #16 Skrevet 16. april 2007 jeg har henne bak passasjer sete..har hørt at de er det tyggeste.. men det aller tryggeste er i midten.. men der kan vi ikke feste sete hennes....;(
mammaentiltrulte Skrevet 16. april 2007 #17 Skrevet 16. april 2007 har det bak passasjersiden slik som det står i bruksanvisningen til setet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå