Gå til innhold

Er det bare min unge som....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig nekter å sove? Hun er snart 13 mnd og har siden 6mnd vært såå grei å legge om kvelden,men nå plutselig vil hun ikke legge seg.Nå har vi holdt det gående i over 1 time.Hun sovnet nettopp,men jeg har vært inne og lagt henne ned ca femhundreogfemtitotusen ganger allerede.Hun begynner å hyle når jeg går ut av rommet,men du får ikke tro det hjelper å sitte ved siden av senga hennes heller,neida,for da bare reiser hun seg og flirer og skravler.Blir helt matt jeg....Noen andre som har det sånn?Hun bør helt klart være trøtt,har vært våken sidenkl.1400.Noen som har råd ?Vi har omtrent samme leggerutine som vi har hatt hele tiden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var sånn med jenta vår når hun var på den alderen også..husker ikke hvor lenge perioden varte, men det gikk over:-)

 

Skrevet

Husker vesla var akurat slik den sommeren hun fylte ett, i fjor sommer.. :-)

Hun var mest slik med meg, gikk lettere for pappa'n eller andre å legge henne. Jeg tror det gikk litt over av seg selv etter hvert. Tror nok det er lurt å bare holde på de faste rutinene og håpe det bedrer seg... :-)

Skrevet

Å jadda, her har vi sånne dager inn i mellom.

Hun har sovnet raskt og enkelt fra hun var 4 mnd men nå er det en del tull av og til, sikkert alderen.

Jeg tar henne aldri opp når jeg vet det bare er tull, så det blir hundreogørten turen frem og tilbake for å legge henne ned.I dag sovnet hun på 5 min, i går tok det over 1 time....

Skrevet

Har sånne kvelder innimellom vi også. Går inn til henne med jevne mellomrom å trøster, men hun roer seg fortere dersom jeg går ut. Blir jeg der inne så hopper hun i senga å vil opp osv.

Bare ta tida til hjelp egentlig, for sånt går opp og ned.

Skrevet

ååååhh, kjenner meg så igjen!! I dag tok det "bare" en time.. i går begynte vi 1900, og 2100 var jeg nede i stua igjen etter å ha lagt han!!

så slitsomt!!

 

jeg tror det har sammenheng med innkjøring hos dagmamma... det begynte på mandag, og det var etter første dag hos henne!

Han legger seg greit første luren, men hadde probler med å få lagt han til ettermiddagsluren de første dagene..det går greit med den nå, så han er vel på "bedringens vei" :o)

 

nei, vi får nok bare smøre oss med tålmodighet..er som de sier med disse små.. alt går i perioder!!

Skrevet

Slik var det her også. Kunne ikke være inne på rommet hans. Da ble han helt turbo. Jeg er så heldig at jeg kunne sitte på min seng, slik at han så meg. Jeg ga ingen kontakt eller oppmerksomhet med han, når han så opp over spinklene, så jeg i gulvet. Første kvelden roet han seg etter 30 min. Andre kvelden etter 10 min og tredje kvelden satt jeg kun i noen minutter før han sovnet. Jeg tror de har en periode der de kan føle seg utrygge og ikke vil sove, så da kan det være greit om en av foreldrene er i i nærheten uten å gi noen oppmerksomhet, bare for tryggheten.

Skrevet

Vi har nettopp startet i barnehage og nå er det masse tull på kvelden/nettene. I går sovnet han ikke før etter kl. 20, legges kl. 19. Vanligvis sovner han på 5 minutter. Men det er vel bare en periode - det skjer jo så mye i rundt han nå. Han er 14 mnd.

Skrevet

Tusen takk for svar! Heldigvis skal jeg jobbe sent idag,så da er det mannen min som skal legge vesla:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...