Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 hei lurer på hvor mye dere betaler for toastmaster? er litt usikker på om vi trenger det vi blir bare 20 voksne + unger til middag, men det kommer ca 80 til kaffe og kake etterpå da. hva syntes dere?
Vannmann35 Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Vi har en venninne som skal være toastmaster og betaler ingenting for det. Det er da heller ikke vanlig. Eneste må være dersom dere skal leie inn noen, men det kan jeg ikke helt se poenget med. Finn en venn, onkel eller kusine e.l. som kan ta seg av den oppgaven. Greit å ha noen som ønsker velkommen og orientere om hva som skal skje o.l
Gjest Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Jeg var toastmaster i bryllupet til en slektning av meg, og det ville ikke falt meg inn å få betalt!
Gjest Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 når det er famile eller kjente som skal være det ville ikke jeg ikke tro at det er så normalt med betaling akkurat.. men hvis du leier inn noen så skal nok de ha betaling. mest vanlig er det vel at noen du står nær er toastmaster. noen som kjenner dere og kan fortelle litt om dere og slikt.. jeg har ihvertfall ikke tenkt å betale min. pappa som skal være. regner ikke med at han skal ha noe for det akkurat.. hehe
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 tenkte litt på å spørre svigers men ho er så travel når ho drikker mye grining og tar ofte opp døde slektninger som gjerne skulle vert der osv osv, ellers er ho veldig flink å prate da men er redd de blir for mye. vet ikke hvem andre jeg kan spørre heller
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Jeg vil anbefale alle å leie inn profesjonell toastmaster.. De som aldri har vært i et bryllup med en profesjonell ser sikkert ikke nødvendigheten for det rett og slett for at de aldri har opplevd det.. Har vært i ganske mange brylluper iløpet av mine år.. Og det er noe helt annet å være i et bryllup der en profesjonell står for å dra igang stemningen og holde styr på alt. De bryllupene har vært veldig vellykket, mens i de andre har folk kjedet seg mye.. Sier ikke at det alltid må være slik, men veldig ofte tar folk noen de kjenner, men som bare de som kjenner vedkommende syns er morsom.. Har også vært i et bryllup hvor toastmasteren ikke taklet presset og gikk midt under middagen.. Syns det er uomtenksomt å legge et slikt ansvar på noen i familien. ( dette var en person som var flink å snakke for seg, men som rett og slett ikke passet som toastmaster) I ett bryllup satt toastmasteren bare å fortalte grisevitser.. ( ikke noe bra) I ett bryllup kom ikke dansen igang før kl 12 pga at toastmasteren ikke greide å holde styr på hva som skulle skje og når det skulle skje.. ( veldig kjedelig bryllup) Mens i ett bryllup hadde ikke de toastmaster i det hele tatt ( og det var vanvittig kjedelig, folk sovnet på kvelden) Vi skal leie en profesjonell toastmaster akkurat som resten av familien har gjort ettersom vi vet at det kommer til å bli den beste løsningen.. Dette kommer til å koste ca 5000 kr, så det er ikke billig.. Men det er absolutt verdt det!!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 Helt uenig med anonym over her! Det er mye mer personlig å be en i familien eller en venn om å være toastmaster. Man kjenner da sine nærmeste godt nok til at man vet om de takler presset. Og det er lov til å si nei om man blir spurt. Vi har aldri tenkt på å "leie" en profesjonell. Det er da et "familieselskap" og ikke en slottsmiddag man skal ha. Dessuten er det svinedyrt med 5000 kr for en proff, spør du meg ;o) Jeg ville ikke vært i tvil - en man kjenner er absolutt best!!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #8 Skrevet 16. april 2007 ja vi har ikke det største budsjettet så 5000 er uaktuelt det er jo bare 20 stk til middag som vi kjenner godt+ noen unger da. kommer jo mange fler til kaffe men da tror jeg ikke det er samme behov for toastmaster. no har jo jeg bare vert i 1 bryllup da så jeg har ingenting å sammenligne med men der hørte jeg bare fra toastmaster under middagen. tror jeg velger noen i familien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå