Bibi m/2 nå (",) Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Hva alder lot dere barna deres gå ut alene for 1 gang? Jenta mi er øyeblikk 6år, og har fått være ute på lekeplassen i dag alene....sjekker hele tiden med i vinduet, kan se rett ned på lekeplassen....! Men gud så skummelt det er!! Men vil hun skal bli litt med selvstendig oxo snart...siden hun begynner skolen nå....lære om litt ansvar o.l....men selvfølgelig at jeg følger med henne, selv om hun ikke ser meg...vil se at hun klarer det alene Hvor gamle var deres da de begynte så smått å få prøve seg ute alene ??
Mamma Mirabell Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 hmmm gutten min er blir fem i oktober og han er ute litt alene... har lekeplassen rett ved siden av huset her da så vist jeg sitter ute hører jeg godt bort til lekeplassen. Tar jeg 7 skritt utenfor gjerdet vårt så ser jeg lekeplassen. men han har aldri lekt der i mer en fem min så kommer han tilbake eller jeg går bort til han... så blir jo litt annet enn vist man bor i blokk eller hvordan dere bor... men når han er seks så hadde jeg nok latt han være der alene ja.. men at det er litt ekkelt, klart det er det.. de er jo så små
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Vi er nok litt heldige der, vi har en stor inngjerdet hage på 2 mål, der har vi bl.a. innstallert et stort lekeappararat med husker og sklie og klatrevegg, og vi har en liten sandkasse. Så snuppa mi hun springer inn og ut dørene i eninga og leker ute når været tillater det, uten at jeg blir nervøs. Dette gjorde jeg ikke før vi fikk gjerde, for da hadde jeg hatt hjertet i halsen hele tiden. Men jeg må innrømme at jeg sjekker hva hun gjør titt og ofte, sånn i tilferlle hun kommer opp i vanskelige situasjoner.
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 Glemte jo å fortelle at hun akkurat har fylt 3 år da.
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 15. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2007 aha...okey....ja, det er rett og slett drit skummelt...men føler hun må liksom lære det snart...og jeg stoler på henne, går gjennom med henne 10000 ganger hva hun kan gjøre og IKKE kan / skal gjøre.....og er sikker på hun vil høre på meg... Er helst ANDRE jeg ikke stoler på....tenker da på kidnapping/lommemenner osv.....Huff....er kjeeempe knytta til jenta mi, og livredd for noe skal skje....gruer meg masse til skolen begynner, redd for mobbing og alt sånt....selv om hun er nydelig, er hun utrolig "sensitiv"....og tar fort ting til seg og blir lett såret... Er så redd for alt det vonde som kan skje....men samtidig vil jeg lære henne ansvarsfølelsen og tillitt....kan jo ikke låse henne inne med meg 4ever heller...selv om det er det jeg egentlig mest har lysst til da... Gud så beskymra en mor skal måtte være....og snart har jeg 2 å beskymre meg for!! *Hjelpemeg*!!
Yo mama has a smelly belly! ;) Skrevet 15. april 2007 #6 Skrevet 15. april 2007 Mine har vært ca 3 år når de har fått være ute i hagen alene. Nå er de to eldste 7 og 4,5 åg og går rundt til naboer o.l. Vi bor i et stille og rolig nabolag da..
Singelmamma og banden Skrevet 15. april 2007 #7 Skrevet 15. april 2007 Det kommer vel an på hvor man bor. Selv har eldste min fått være ute sammen med tidligere nabojenta i inngjerdet hage, fra de var 4 og 5, men da står vi i vinduet og følger med. Og det gikk aldri noen forbi, langt ute på landet... Nå bor vi i byggefelt, og jenta som er snart 7 nå og skolejente, og får lov å løpe over til venninner og slikt alene, men jeg og de andre foreldre sender mld oss i mellom slik at vi vet at ungene er kommet frem osv. I hagen får lillesøster på 3 være ute "alene" sammen med storesøster, men jeg ser dem fra vinduet. Ingen biler etc akkurat her da.
Gjest Skrevet 15. april 2007 #8 Skrevet 15. april 2007 4 åringen min får være alene utenfor her og også gå til lekeplassen et stykke unna (vi ser den ikke fra der vi bor) om han er sammen med andre barn som er litt eldre enn ham. Rett utenfor huset lar jeg noen ganger 2 åringen være utentilsyn i et par minutter også, bare har åpent vinduet slik at jeg hører ham (han er aldri stille når han leker, hehe...) og ser ut til ham med gjevne mellomrom. Men, vi bor på et veldig lite sted hvor alle vet hvem alle er og hvor det nesten ikke finnes trafikk. Hadde nok ikke turd dette om jeg bodde mer sentralt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå