Gå til innhold

Skrikekur er no' drit!


Sessa ruger igjen...

Anbefalte innlegg

Driver med en sånn semi-skrikekur som siste utvei for å få Linea til å sovne av seg selv. Hun sovner lett i vogna, hvor hun ligger tjoret fast og har teppe foran åpningen, men i senga er det et helvete. Hun gråter med en gang hun blir lagt i sengen omtrent, reiser seg og blir helt krakilsk. Vi har skutt oss selv i foten og latt henne sovne på armen vår mange ganger fordi det har vært lettere for oss enn å høre den hjerteskjærende gråten.

 

Men nå har vi altså mannet oss opp og begynt så smått på denne kuren. Det er utolig tøft og hun blir så hissig av å gråte at vi MÅ ta henne opp og roe henne. Men i dag holdt vi igjen litt før vi gikk inn, sto utenfor døren og diskuterte strategi i det vi hørte at hun kastet opp. Herregud, da er du hissig!! Har heldigvis lest at det er helt vanlig, og at de som protesterer mest, faktisk ofte er de som er tryggest. Altså er det ikke et tegn på utrygghet. Det letter mammahjertet litt.

 

I dag brukte vi en halv time på leggingen og det er jo ikke dårlig. ;)

 

Vil helst ikke høre noe om hvor feil noen mener denne kuren er nå, men tar gjerne i mot litt oppmuntring.

 

ps. forresten, prøvde babysafen forrige dagen, men det gikk veldig dårlig. Klarte nesten ikke feste den for hun lå så urolig. Vred seg veldig når hun lå i posen også, så jeg turde rett og slett ikke la henne ligge der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært der... ikke med innsovning men hele natten ved hver våkning...

En halvtime er jo ikke værst.. Vi her har en oppfatning av at dette er et nødvendig onde..

LYKKE TIL..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, lykke til! Håper det går seg til kjapt. Er verken for eller mot skrikekur, tassen her sovner ganske fint så vi har sluppet å vurdere om vi skal bruke den. Legger seg jo ikke fint hver kveld, og vi lar han jo skrike litt før vi går inn å putter i sutten igjen, men etter en liten stund sover han.

 

Ikke slit dere helt ut, skulle ikke dette funke så finnes det jo andre alternativer - helsesøster(!) har kanskje råd om hvor dere kan henvende dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært igjennom det vi også.

Hos oss var det så ille at jeg kontaktet en søvnterapaut for barn. (Mye fordi vi også slet med storesøster, hun sov sin første hele natt som 3 åring!)

Vi fikk et opplegg vi skulle følge slavisk hver kveld. Faste leggerutiner, ikke legges etter 19.00, fast settning vi skulle si ved legging osv. Fungerte overaskende bra. Etter 3 netter sov han natten gjennom! Leggingen på kvelden ble også mye bedre. Han suttrer/babler ca. 10 min, så sover han til dagen etter.

Så det er verdt det på sikt, men det er fryktelig slitsomt når det står på.

Lykke til videre, håper det snart går seg til ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av problemet er at hun reiser seg opp og våkner av det. Var det sånn hos dere også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi hadde ikke problemer med at han reiste seg. Vi tok opp kampen om søvnen da han var 5 1/2 mnd, så da klarte han ikke det. (Ikke det at han klarer det nå heller.)

Men opplegget vi fikk, skulle passe for barn opp til 18 mmndr eller noe sånt. Kan jo srkive opp hva vi fikk beskjed om, om du vil. Men vårt hovedproblem var at han våknet hver time hele natten, men han var også vanskelig å få lagt.

Hun terapauten vi brukte har en nettside om du vil lese litt om henne:

www.sovekarin.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff det er ikke gilt når de ikke vil sove. Håper det snart snur. sover ho greit etter at ho har sovnet?

 

Det ordner seg snart skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... skal sjekke nettsiden. Leser Sove hele natten nå så jeg får mye motivasjon der.

 

Når hun først har sovnet sover hun faktisk ganske greit. Mye trøbbel i påsken, for da vår hun først syk og så tok vi nattavvenning. Var mye oppe om natten da, ja. I natt var det en bæsjebleie kl 24 (men da sov hun faktisk, våknet når jeg skiftet bleie, men sovnet med en gang igjen etterpå), og så tror jeg det var to ganger etter det, en smokk og en gang med vanndrikking. Sliter litt med dagsovingen, for det er vanskelig å tilpasse den natten, men vi får se om vi ikke får skikk på den snart også. Er i hvertfall lett å få henne til å sovne i vogna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode klemmer til deg...

 

Som andre sier her så har heller ikkje eg tatt noe for eller mot standpunkt til slike kurer.. Det har ikkje vært nødvendig her ..

 

Håper det ordner seg fort for dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at hun sover nogenlunde etter at ho har sovnet da.

 

Så greit at hun sover godt i vogna. Leander sover en stund men tror han syns den er trang. Når han kommer opp i senga, riktig breier han seg ut.

 

Det snur seg sikkert snart når ho skjønner at du faktisk mener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at dette ordner seg. Ann sover ikke i vogna, vi skal til dagmamma om to uker og hun pleier å ha barna ute for å sove. Ikke sikkert at det går bra med jenta mi :) Vi grobag sovepose, uten knytting til senga, hun sover bedre i den. Brukte å sparke av dyna, derfor kjøpte vi en slik pose. Klarer å snu seg på magen av og til i posen, men vi sover sammen og jeg snur henne tilbake med en gang :) På dagen sover hun i senga si... Jeg har prøvd skrikekuren, men sluttet med enn gang, hun ble bare overstimulert og overtrøtt av skriking. Plagdes meg storebroren, måtte bare og bysse han opp til han ble ca.2 år ( takk til svigemor :( ). Han er 18 år nå og sovner selv, hihi. Jeg tror at dette blir bedre etter Linea har begynt i barnehagen eller til dagmamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kutter vi ut skrikekuren!

Hun kastet opp igjen. Vi har gått inn annet hvert minutt, så hun sto ikke lenge alene før det skjedde en gang. Huff, stakkars jenta mi. Har vondt i mammahjertet!!!!

 

Måtte skifte alt i sengen, vaske gulvet, vaske og skifte på Linea og dusje både meg og pappa.

 

Kjenner jeg er helt utslitt av dette. Vi tar heller den milde varianten og blir sittende på rommet helt til hun sovner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...