Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å ta min lille datter på 3,5 mnd i basseng for første gang. Følger ikke noe kurs og lurer derfor på om det er noen som har noen gode råd/tips til hvordan man håndterer babyen i vann første gang. Noen tips til hvordan man gjør det mest mulig praktisk i dusj/garderobe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med tre håndklær. To til babyen, og et til deg.

Skrevet

Pass på at vannet i bassenget er varmt nok! De små fryser mye lettere enn oss, så det bør være et varmtvannsbasseng med rundt 32 grader i vannet.

Vær klar over at det er en helt ny opplevelse for babyen som kan være litt skummel, min baby var skeptisk de 2 - 3 første gangene på babysvømminga.

Instruktøren vår sa også at 30 min bading er mer enn nok for de små. Bader du lenger enn dette blir nok babyen din både sliten og fort kald.

Jeg ville nok ikke trent på å beholde lukkemuskelrefleksen til babyen uten instruktør. Altså å dykke babyen. Det er en spesiell teknikk, og jeg ville iallefall ikke turt å gjøre det på egenhånd.

I garderoben: Ta med noe babyen kan ligge på mens du skifter/dusjer, et lite teppe eller ekstra håndkle ellernoe.

Skrevet

Også ville jeg kjøpt en liten badebukse til babyen :) Eller badebleier.. iallefall noe som kan fange opp eventuelle uhell.

Skrevet

Også kan jeg jo legge til at jeg er kjempefornøyd med babysvømming MED instruktør jeg da.. føles trygt og godt, og vi lærer stadig noe nytt.. dessuten synes gutten min det er kjempegøy med de andre babyene som er der samtidig. Absolutt å anbefalle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...