Gå til innhold

Dere som her/har hatt barn med kolikk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gråter de? Gråter de dag og natt, eller bare deler av dagen? Krøller de seg sammen når de gråter? Er de røde i ansiktet?

Mannen min lurer på om tulla vår har kolikk, men jeg er ikke så sikker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår hadde kolikk. Hun SKREK alt hun klarte å presse ut av lungene, ikke klynking altså! Så trakk hun bena under seg og ble helt stram i kroppen. Var helt tydelig at hun hadde det vondt og var utilpass. Hun skek ganske ofte på dagtid, gjerne i forbindelse med ammingen og så gikk det i ett fra kl 18-23 på kvelden. Men hun var ganske grei på natta heldigvis, da lå hun sammen med meg.

Har du mistanke om kolikk så ta for all del kontakt med helsestasjonen og få hjelp der. Man kan bli veldig frynsete av det! Og vi var til kiropraktor og det funket for oss.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Hei!

Sønnen min hadde kolikk, han hylskrek..hørtes ut som lungene skulle komme opp. Han skrek mest på kveldstid, men det var også noe ellers på dagen, natta slapp jeg unna for da lå han i sengen ved meg. Tror kolikk defineres slik: Hvis barnet gråter sammenhengende tre timer om dagen, i minst 3 dager i løpet av uka. Det heter 3 måneders kolikk da, så hvis tulla di har det går det mest sannsynlig over etter ca 3 mnd. Min holdt på i 3,5 mnd. Ikke noe gøy, men det går over heldigvis:)

Skrevet

Er heller ikke sikker på om min har kolikk, luftsmerter er det i hvert fall. Han skriker ikke i flere timer sammenhengende, men det er vanskelig å trøste ham. Tydelig at han har vondt.

Håper det går over snart, han er 3 1/2 måned nå. Det eneste som hjelper er enten sukkervann og trilling i vogna, ligge uten bleie, eller bære og bysse til armene nesten detter av oss.

Skrevet

lillegutt hadde vel litt lett kolikk tror jeg, men han skrek lenge, høyt og trakk bena opp mot magen i gjentatte bevegelser.. noen kvelder begynte han å gråte i 17 tiden, og fortsatte hele kvelden.. han skrek og skrek og ingen ting hjalpå bortsett fra å gå og gynge med ham/kjøre bil.. Vi gikk raskt til kiropraktor, og etter 5 behandlinger ble han mye bedre! Dessuten viste hun oss mange ulike metoder for å få lillegutt til å få ut luft.. det hjalp også mye! Lykke til :o)

Skrevet

De første seks ukene er det veldig vanlig at babyene skriker i forbindelse med bæsj og promp (ingen vits å pakke inn begrepene her, vi vasser i sånt hele dagen alle mann! ;P) Så det trenger ikke være typisk kolikk av den grunn. Når de har vondt i magen krøller de seg gjerne sammen. Det hjelper ofte og brette knærne deres inn mot magen, da smeller det gjene i bleia. Når de gråter blir de gjerne varme og følgelig røde i ansiktet.

Linea skrek mye fra 18 til 21-22 tiden. Var grei om natten, men kveldene var tøffe altså. Vi var hos kiropraktor, hos lege og på hs og alle kalte det kolikk, så da regner vi med at det var det hun hadde.

Skrevet

MIn hadde nesten kolikk, skrek 1-2timer hver dag på dagen krølla bena under seg hadde tydelig smerter.. Helt utrøstelig!

Sukkervann kan hjelpe.. og så inneholder ikke parabener som minifom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...