Big mama;) Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Hei! Synes dere det er for tidlig å få en til baby...?? Vi har en nydelig datter på 3 mnd og tenkte starte å få en til nå til sommeren..da vil det ca bli 1 1/2 år mellom dem.. Noen som har erfaringer eller råd?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Har lest i bladet gravid og der var det en lege som skrev at mors kropp har best av å vente 18mnd mellom to graviditeter. Annet enn det vet jeg ikke....
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Det vet du vel best selv om dere er? men forstår du vil hvis du er gammel? altså over 30 liksom..! Vi skal vente, vår nydelige datter er 5 mnd og jeg har satt inn spiral for jeg blir så fort gravid..og vil iallefall vente 1 år til!!
Mirakeljenta08 Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 hvis dere er klare for det så sett igang. føler nojk det selv. har også satt inn spiral. skal vente her til neste sommer. lykke til
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 Sånn fysisk så anbefales det 18mnd før neste svangerskap. Men det spørs jo helt an på hvor gammel du er nå. Selv er jeg 34 og skulle ønske at jeg var 10 år yngre da jeg fikk barn - fysisk altså (gudskjelov at jeg ikke fikk barn med han jeg var sammen med for 10 år side ;-) Men nå har kroppen min fått hard medfart opp gjennom årene så det kjentes at det var en del slark her og der da jeg ble gravid. Har selv en lillebror som er 15 mnd yngre enn meg og vi hadde mye glede av hverandre i oppveksten. Så føler dere for å ha to tette så go for it!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. april 2007 #6 Skrevet 15. april 2007 Så en er gammel hvis en er over 30...jøss! Men jau...selv sitter jeg her med en baby på 6 mnd, og er gravid i uke 18. Det var ikke planlagt, men det har gått over alle forventninger. Dette svangerskapet har gått bedre hittil enn det forrige, men jeg merker at jeg allerede har bekkenløsning og vonde kynnere, men dette kan også komme av at jeg er andregangs,- ikke bare fordi de er to tette. Du kan lese litt på pseudotvillingforumet hvordan det er å ha to tette...jeg vet jo ikke åssen det blir når spira kommer ut. Men vi er veldig heldige med snulla for hun er en veldig rolig baby, så tror det kommer til å gå greit!:-)
2nj♥ Skrevet 15. april 2007 #7 Skrevet 15. april 2007 Hei Vi har to tette med 15 mnd mellom. Jeg ble da gravid når eldstemann var 6 mnd. Nå er de 19,5 mnd og 4,5 mnd, og det er helt topp. Selvfølgelig mye jobb, men det har vært mye mindre slitsomt enn jeg fryktet......-og SÅ mye kos da. Nå begynner minste å bli så stor at han tydelig viser interesse for storebroren, og storebror har helt fra dag 1 vært veldig omsorgsfull overfor lillebror, gir han smokk, teppe, kos osv. Vi planla å få to tette (prøve iallfall) fordi vi synes det er greit å ha barn som er omtrent på samme nivå..... Tenker at de da får mye glede av hverandre, at det er lettere å gjøre ting sammen hele familien fordi gutta vil være interessert i de samme tingene mer eller mindre. De gynekologene jeg var hos mente det var supert å bli gravid da jeg ble det. Jeg hadde to veldig like svangerskap, lette og uten spesielle plager. Fødsel nr 2 var en drømmefødsel (jordmor sa det kom til å gå raskt og greit siden det var så kort tid siden sist....), rask og grei....og uten en rift, ikke minst. Med den erfaringen jeg har, så anbefaler jeg to tette..... og lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå