Gå til innhold

Valg av navn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er vanskelig jeg....sitter og ser i navneguider og sånt og tenker at jeg kan ikke få barn for jeg liker jo ingen av navnene.....

Neida, jeg liker flere navn, men det er så mange som er så "oppbrukte"... Vanskelig å skulle velge navn til et nytt menneske synes jeg, mange hensyn å ta. Kanskje det blir lettere hvis/når vi får vite kjønnet, det halverer jo alternativene. Hvordan fant dere navn til deres barn? Hadde dere navn klart før barnet ble født?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde navnet klart da jenta vår ble født.

Vi gikk ut i fra noen kriterier vi begge var enige om.

Vi ville ikke ha dobbeltnavn.

Vi ville ha et kort greit navn som passet sammen med etternavnet.

Vi ville ikke ha et navn som noen i vår nærmeste familie eller vennekrets hadde.

Vi begynte med en liste og så snevret vi inn litt etter hvert som vi fikk "smakt" litt på navnene.

Denne gangen synes vi det er vanskeligere fordi vi synes det må passe litt sammen med navnet til jenta vår også. Vi vet ikke kjønn heller, så det kompliserer det litt:)

Skrevet

hei, vi hadde kjempe mange jente forslag som vi var enige om men ingen gutte navn...Selvfölgelig blir det en liten gutt og vi har nå diskutert i 5 uker för vi ble enige for noen dager siden. Kjempe vankelig da vi var laaaangt fra hverandre i forslagene. Synes det er veldig greit å vite kjönn og bestemme navn allerede nå, det blir liksom veldig virkelig og det föles som om jeg får et närere forhold til han. Man kjenner jo på bevegelsesmönsteret hva slags type det er, man vet kjönn og har navn. Synes det er kjempe fint! Er dere enige i noen navn da? Lykke til i alle fall!

Skrevet

Er gravid med nr 3 nå, har hatt navnet klart med de to andre veldig tidlig. Nå har jeg ikke peil! Synes også at mange av navnene er oppbrukte, desuten må det jo passe til de to andre!

Skrevet

Ja i begynnelsen syntes jeg også at det var svært vanskelig. Jeg tok for meg navneboka systematisk og skrev ned de som kunne være aktuelle. Så så jeg på listen i flere dager, tenkte og "smakte" på dem, sa dem høyt med etternavnet. Mange kunne jeg stryke ut på den måten, for du bare vet om det klinger godt nok. Så fikk sambo gå over den han også, og da ble det enda flere som måtte strykes. Så gikk det noen uker uten at jeg tenkte mer på dem. Så snappet jeg opp tips på bim, føyde dem til lista. Skrev alt ned i dagboka. Så gikk det flere uker, og så fant jeg endelig et nyyyyydelig navn. Men så syntes jeg det var litt for vanlig, derfor fant jeg en kombinasjon med et av de første navnene på lista. Så nå føler jeg at jeg sitter igjen med det perfekte navnet =)

Man må altså bruke tid, du har jo kjempegod tid!!

Skrevet

Var mye lettere da vi ventet gutten vår - han het Tobias fra det øyeblikket vi fikk vite han var en gutt på ul:o) Denne gangen hadde vi også et guttenavn klart - til og med før jeg ble gravid igjen, Lucas...jentenavn var det verre med...og ikke ble det lettere da vi fikk vite at vi venter en jente på ul....men etter mye om og men ser det ut som om det blir Milla. Syns det er et nydelig navn - som jeg faktisk har tenkt på siden Tobias ble født, og som ikke er så vanlig...men var likevel litt usikker. Har hatt mange runder med navnebok og lister...men vi finner ikke noe vi liker bedre, og nå har babyen i magen bare blitt en Milla liksom;o)

Skrevet

Vi hadde ikke navn til småen da han ble født. Gikk sikkert 2 uker før vi kom frem til et navn. Hihi...

Måtte til slutt lage oss hver sin liste, finne navn vi begge hadde skrevet opp og så velge utifra dem.

Kjempevanskelig å finne navn!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...