Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker NAN. Leste noe om noen andre merker her. Noen som vil hjelpe meg litt med forskjeller osv? Noen som er bedre enn andre?

Hmmm.... Har liksom ikke tenkt på valget mitt jeg. Kjøper bare NAN

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte også bare NAN, men Serina e storgulper, så NAN var ikkje det beste valget for oss. Men ka visste vi? Såg jo i butikkene at det fantes andre merker, men turte ikkje prøve noe vi ikkje hadde hørt om.

Vi har blant annet prøvd Collett og småfolk(ferdigblanda). Og så har vi prøvd Nutramigen som man får kjøpt på apoteket, og som er for barn som har melkeallergi eller kan gis om du har mistanke til det. Det er dyrt, men får en påvist melkeallergi får man det på blå resept. Det vi gir jenta vår no, er Enfamil som er for barn med påvist reflux. Serina har ikke dette påvist, men ho gulpa mye mindre med dette merket enn de andre.

Collett lukte forferdelig om babyene gulpe...

Tror nok bare du må prøve og se om ka for merke som vil passe dere best. For det som funke for oss, er ikkje sikkert det funke for dere..

Skrevet

Jeg anbefaler alltid Hipp når noen spør, den er økologisk også.

Skrevet

Du kan også gå inn på www.flaskeposten.org der står det litt om de forskjellige erstatningene

Skrevet

Tusen takk for svar... Skal sjekke den nettsiden. Har det noe å si på hvor store de er? Uker og vekt? Min er 3 uker og veier ca 3400 nå.

Skrevet

Hipp 1 brukes så lenge babyen kun får melk, Hipp 2 brukes når babyen får mat, altså som tilleggserstatning. Jeg sverger også til Hipp, Colett lukter spy når det rapes..

Skrevet

nei, huff.. da blir det ikke colett ihvertfall. Min gulper jo en del. Men er ikke så ille lenger etter at jeg har begynt å rape som pauser i ett måltid. Men hvordan finner man ut av melkeallergi og alt mulig sånt da?

Skrevet

Vi er også superfornøyd med Hipp.. har byttet til Hipp 2, men junior får bare to grøtmåltider om dagen.. er det da for tidlig å byttet til Hipp 2??

Skrevet

eneste måten å finne ut om barnet har melkeallergi er vel bare å ta en test hos lege... Vi prøvde ut Nutramigen etter tips av osteopaten, for Serina e supergulper, og lurte på om melkeallergi var grunnen. Vi har aldri sjekket ho for om ho har allergi da.

Og for å sjekke reflux må man ha henvisning t lege, og får det gjort på sykehus e.l. Vi skal forhåpentligvis gjøre det i mrg.. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...