Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hi hi, jeg er "bare" 20 uker på vei og på bussen i dag var det en gammel dame, med stokk, som tilbød meg plassen sin. Jeg ble kjempebrydd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig da :) Det var flott gjort av henne.

Skrevet

Jeg hadde nok også blitt brydd om det var en gammel dame som gjorde dette - tror ikke jeg hadde tatt plassen fra henne; det må jo være noen bedre til bens enn en gammel dame som kan by plassen sin til gravide! Men veldig søtt av damen... Jeg setter veldig pris på all plassbyding; er 26 uker på vei, men har BL og er ikke alltid like komfortabelt å stå for lenge.

Skrevet

jeg takket jo høflig nei (når jeg først fikk summet meg), jeg er i flott form og har ingen problemer med å stå på bussen. men fint av henne da, at hun vurderte sin form til å være bedre enn min. he he

Gjest Ut på tur
Skrevet

Er nok desverre ikke så mange andre enn "gamle damer" som gidder sånne ting i dag. Er ikke så mange unge som reiser seg for gamle damer heller... desverre... og når åpnet forresten en mann sist døren for deg ??? :)

Flott av damen håper andre på bussen så det og følte seg skikkelig brydd

Skrevet

Hmmm...sist gang en mann aapnet doeren for meg? Det var vel for ca en time siden da mannen min aapnet bildoera. :-) (Han er amerikaner, da...he he.) Her i New York har jeg faktisk blitt kjempeimponert av hoefligheten til folk naar det gjelder gravide. Siden magen begynte aa synes tror jeg ikke jeg har staatt paa bussen eller subway'en en eneste gang--det er alltid noen som tilbyr plass. Foerste gang det skjedde takket jeg pent nei, men mannen som tilboed plassen insisterte helt til jeg satte meg. Og etter det har jeg bare tatt imot plasser som tilbys--synes det er kjempehyggelig. Men om en gammel dame tilboed plassen hadde jeg definitivt takket nei jeg ogsaa.

Tror det er noe kulturellt dette her ogsaa--forbauser meg ikke at det sjelden skjer i Norge. Kanskje folk er redde for at gravide skal bli fornaermet ved at andre tror de ikke "orker" aa staa? Rart at det er saa forskjellig her og der...

Skrevet

Hehe.. klarer fint å åpne dørene jeg skal inn i selv jeg :)

Nå er det lenge siden jeg tok buss, men hadde det kommet inn en gammel dame og det ikke var plass hadde jeg nok reist meg.

Hadde nok sagt nei til den gamle dama jeg å, men var veldig hyggelig av henne å spørre da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...