Raych Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Jeg har gått mest gravid på sommeren (fikk i begynnelsen av juli sist). Synes det var veldig kjekt at jeg ikke trengte å bekymre meg så mye om sko, gikk stort sett i sandaler og flipp-flapper. Det er jo stort sett pent vær, eller i alle fall varmere enn vinteren, så man trenger ikke å bekymre seg over jakker som ikke går igjen over magen, eller strømpebukser....
Ranveig R Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Har berre vore gravid på sommarstid eg (dvs. fekk i september sist og skal ha i oktober denne gongen), men går ut ifrå at det er fordeler og ulemper med begge deler. Om sommaren er det enklare med klær og sko (og dessutan er det kjekt å strutte rundt med gravidmage på stranda, når ein vanlegvis er for tjukk til å vise seg i bikini ;-p), men om det er varmt om sommaren, så kjennest det enno varmare ut når ein er gravid. Om vinteren kan ein få problem med å få hovne føtter til å passe nedi tjukke vintersko, og vinterjakker er sjeldan stretchy nok til å nå rundt ein stooor mage. Men ein slepp problemet med å vere for varm heile tida... Men kva som er best kan eg ikkje uttale meg om før eg har prøvd å gå gravid om vinteren )
Gjest Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 Er ikke alle som blir supervarme av å være gravid Ranveig..Jeg var det sist..holdt på å koke.. men denne gangen fryser jeg.. Men ja fordel med å være høygravid på sommern er jo at man slipper tjukke klær som aldri passer(var høygravid i okt/nov sist og det var ikke bare lett).Slite med å finne sko for man har så mye vann i kroppen at ikke noe passer... Ulempe må være at man blir fortere varm i sommervarmen, kan fort bli uvell og må ligge inne på svalt soverom..Ser egentlig bare fordeler i forhold til å være høygravid på sommeren jeg:)
ana baroma Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 tusen takk!!!! Alle rundt meg er så negative til at jeg kommer til å være stor som en hval i juli.. Skremmer meg med tropesommer osv... har jo alltids sjøen å bade i (for man kan vel bade?), mens jeg gleder meg til å ta på meg kjole og lette sko. Skal nok overleve varmen, hehe. (Forøvrig er tropesommeren avbestilt på sørlandet, en normalt varm sommer blir det etter mine samtaler med Han der oppe:)
Gjest Skrevet 15. april 2007 #6 Skrevet 15. april 2007 Man kan bade ja... anlegg svømmehud i sommer:=)
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 15. april 2007 #7 Skrevet 15. april 2007 slitsomt å gå i varmen og føle seg tung og feit.. uvel i sola og uvel skyggen.. vinteren vil jeg tro er best (har kun gått gravid på sommeren)
Gjest Skrevet 15. april 2007 #8 Skrevet 15. april 2007 Jeg fikk i september sist.. Gikk veldig bra, var stor som en hval jeg, men kjente ikke varmen på noen annen måte på kroppen en jeg alltid har gjort.. Deili å gå rundt i luftige skjørt og slipperser. Men, tror kanskje all den varmen var med å hejelpe til med at jeg fikk så utrolig mye vann i kroppen.. eneste som var domt!
Gjest Skrevet 15. april 2007 #9 Skrevet 15. april 2007 Fikk masse vann i kroppen selv om jeg gikk høygravid i okt/nov sist
Kummin&Lillesel Skrevet 15. april 2007 #10 Skrevet 15. april 2007 Hadde jeg fått velge ville jeg fått barn i mars/april heller enn i juli/august som nå. Jeg ser INGEN fordeler i å gå høygravid om sommern. Jeg hadde store problemer med å "overleve" sommern i fjor. 35 grader, steikende sol, brunt gress, dårlig københavnsk byluft.. Det var SÅ LANGT FRA STAS som det går an å være (+ jeg jobba i H&M på et kjøpesenter - så masse turister som masa om "what is this in rumanian/australian/american/etc size?"). Jeg kan overhodet ikke forestille meg at jeg kommer til å like sommern i det hele tatt! Jeg gruer meg! Ikke det at vinteren er kjempestas heller - men jeg hadde nok likt det bedre. Jeg har det varmt allerede - og her er det bare så smått begynt å komme opp på 17-20 grader. :S
januar!! Skrevet 15. april 2007 #11 Skrevet 15. april 2007 jeg fikk i april sist, og gleder meg veldig til å få i oktober denne gangen. har jo ikke prøvd sommeren enda, men dette er hva jeg tror. fordeler med sommeren: kan ha lite tøy på, kan bade masse, slipper å passe nyfødt unge for sola. (var faktisk stress). slippe å være redd for å ramle på glatta. fordeler med vinteren: ikke varmt, kan være mye ute med ungen uten og pakke den skikkelig inn. jeg for min del tror at det å gå gravid på vinteren kan være verre for bekkenet. var sykemeldt fire siste mnd pga bekkenløsning. tror dette kan hjelpe på sommeren, fordi jeg kan gå med vanlige skritt, og slippe å anstrenge meg for ikke å ramle. mindre belastning for bekkenet. dette er i hvertfall noe jeg gleder meg til å finne ut om stemmer.
@nne p@ l@nne Skrevet 15. april 2007 #12 Skrevet 15. april 2007 Jeg er så frysen når jeg er gravid, så jeg synes det er kjempe deilig og tenke på at den siste tiden er på sommeren. Tror det kommer mye an på om man er glad i varmen eller ikke, om man er varm eller kald når man er gravid.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #13 Skrevet 15. april 2007 Jeg gleder meg til å gå høygravid på sommeren. Er jo ikke akkurat bortskjemt med noe tropesomre her i midtnorge... Tenk hvor deilig det er med lette sommerklær, sandaler, grilling på verandaen. Istedet for å pakke seg inn med store vinterklær, og sitte inne å råtne foran TV'n. Hater vinteren!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 15. april 2007 #14 Skrevet 15. april 2007 Gleder meg masse til å ha stor mage i sommermnd:) skal ha i september:)) men er nok både fordeler og ulemper med begge. For min del har jeg et mye bedre kosthold om sommern, enn om vintern. Da sitter jeg mye inne og spiser mye tung mat... Elsker sommern, det har jeg alltid gjort. Her oppi nord ligger vel den på rundt 25 grader. Så vi reiser hvert år til syden til 40 grader:) hihi- elsker varme:) Mn blir nok ikke syden i år nei... Vel tiden vil vise kan hende jeg tar feil, men velger å gå inn med optimistisk sinn:))
♥ivf m/prins♥ Skrevet 15. april 2007 #15 Skrevet 15. april 2007 Ja, tenk den som kunne få velge det......
*RutIetutt* Skrevet 15. april 2007 #16 Skrevet 15. april 2007 Gikk høygravid i nov/des med gutten min - var noe dritt med masse vann i kroppen og prøve å presse tømmerstokk-bena mine ned i støvletter og vintersko...da ser jeg for meg at det er bedre med sandaler og flip flops om sommeren....samme med luftige og svale klær i stede for å føle seg som en stappet pølse i altfor mange lag med klær...dessuten er en vanligvis mer opplagt om sommeren enn om vinteren, så ser for meg det er bedre å ha en nyfødt på den årstiden i hvertfall + det at været gjør det letter å komme seg ut på tur med den nyfødte. Sist gang satt vi inne i snøstorm og drittvær i fire uker før vi kunne gå ut på tur:o(
MissiCippi Skrevet 15. april 2007 #17 Skrevet 15. april 2007 Definitivt sommeren!! Har fått en i juni og ei i august. Venter nå i august igjen, og dette er perfekt!! Da kan du bade hele sommeren, sprade rundt i bikini og shorts og ikke behøve å bekymre deg for klær i det hele tatt:-) Da jeg fikk i juni mistet jeg hele sommeren med amming og blødninger og en liten baby som ikke kunne gå i båt eller på strand eller noe som helst.. Lå bare og svettet i vogna, stakkars.. Og ikke følte jeg meg særlig fjong i lekre sommerklær og bikini heller.. Men når man får baby i august er sesongen over og du er klar for å trille og trimme hele vinteren:-) Så er man klar som ett egg til neste bikinisesong:-) Og så kan man ligge å duppe i vannet når de verste hetetoktene tar oss...
fairy Skrevet 15. april 2007 #18 Skrevet 15. april 2007 Får høre det samme jeg også, venter 5. august! men jeg velger å tenke som MissiCippi at det er den beste tiden å få barn på helt til det motsatte er bevist=) Jeg er egentlig ganske frysen av meg til vanlig, svetter omtrent aldri, skal bli spennende å se hvordan det går i år, høygravid og greier!
prøvekluten+3små Skrevet 15. april 2007 #19 Skrevet 15. april 2007 jeg har en på vinter og en på sommer...sommer var ikke så ille å gå gravid,men guuud så pyton etterpå,heit som maner proppefull av hormoner! sånnsett likte jeg vinteren best..men det var altså etterpå ja. som gravid synes jeg ikke sommeren var noe verre enn ellers jeg..på vinteren derimot,blir en jo som en gammel dame å regne utendørs..redd for å falle,og brodder og skistaver..hehe(ikke riktig så ille,men nesten!)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 16. april 2007 #20 Skrevet 16. april 2007 Nå er ikke jeg et sommermenneske, men fikk oktoberbarn i fjor, og sommeren gikk kjempebra!:-) Fikk veldig stor mage med spira nå i januar, og det var kjipt med tanke på vinterklær, så for meg er det helt greit at jeg blir høygravid i sommer igjen! Men nå er jeg en av dem som ikke blir varm av å være gravid...tvertimot har jeg fryst i vinter.
elly belly Skrevet 16. april 2007 #21 Skrevet 16. april 2007 Mange mødre sier lidende og ironisk til meg: huff stakkar, blir en fin sommer for deg da! Så tydeligvis synes mange at sommeren ikke er en bra tid å gå (høy)gravid. Men jeg har ingen erfaringer med det, men gleder meg til å gå i slippers og deilige sommerstoff og bare strutte med magen. Hovner jeg opp og blir varm får kalddusjen bli min beste venn og det høres jo ikke akkurat fælt ut å dukke i fjorden heller. )
tjoa Skrevet 16. april 2007 #22 Skrevet 16. april 2007 Tror det blir helt greit å være Høygravid i sommer, tenk å lettere det er med klær og sko i alle fall! Ellers tror jeg det må være bedre å få babyen i august, så en kan gå ut på tur med en gang, i stedet for i februar med 20 minusgrader og være isolert inne !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå