Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 har så lyst å begynne å jobbe igjen for fullt, har ikek fått barnehage plass og jeg kom på at det er mulig å ha au pair ? eller nanny ? noen som vet hvor man kommer i kontakt med intresserte , eller noen som har noe efaring innom dette ?
Ane** Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Åh husker det var ei side som formidler sånne ting.. Studenter fra andre land som jobber som au-pair osv for å lære seg språk ett år osv.. Skal sjekke om jeg finner den igjen..
winneboo Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Vet det ligger en del annonser på finn.no, på tjeneste utføres.
Tulleguri Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 Jeg hadde praktikant selv i ett år. En økonomisk veldig gunstig ordning, siden du får kontantstøtte i tillegg til at du får stønad til barnepass. Så dette er absolutt å anbefale for aleneforeldre som har plass til praktikant/au pair i huset sitt. Jeg la selv inn en annonse på finn.no, og kom i kontakt med flere søkere på denne måten. I tillegg finnes det formidlere for dette. Jeg vet om en som formidler svenske praktikanter i Oslo-området (kan finne tlf. nr. hvis du ønsker) Man må regne med å betale 4500 - 5000 i måneden for en praktikant. Minstelønn for au pair er 3000, tror jeg. Forskjellen er at en au pair kun har lov til å jobbe 5 timer (4 eller 5) om dagen. Men så kan du jo trekke fra kontantstøtten og stønad til barnetilsyn, og da kommer du nesten over på plussiden (men så er det jo inkludert kost og losji også, da) Hjelper deg gjerne med mer info hvis du er interessert :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå