Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Jeg orker ikke at stebarna rører min 2 mnd gamle datter,jeg orker ikke at de rører hunden eller kattepusen min heller..Blir bare så UTROLIG irritert når de HELE tida skal krafse og klå på datteren min,hun hyler bare ved synet av "søsknene" sine.. De forfølger kjæledyrene våre rundt i huset, de får ikke fred et sekund, hverken til å spise eller sove.. Hva skal jeg gjøre? Klikker for meg meget snart!!!!!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Hvor gamle er de? Når det gjelder både baby og dyr må det kunne gå an å ha den regelen om at når babyen/dyret kommer bort (da får i alle fall babyen fred!) til deg, da er det ok å klappe på, og ellers ikke. Evt slipp ut katten og trill deg en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tur med hunden. Eller be mannen din om å ta med ungene ut, ettersom det ser ut til at de kjeder seg...
Gjest Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 De vil kose med babyen og kjæledyrene? Barn trenger å _lære_ å omgås nyfødte og dyr på en måte som er ok for de små, dette er ikke noe alle barn skjønner av seg selv, enten de er egne barn eller stebarn. De kan ikke sette seg inn i babyens situasjon, og de er ikke flinke til å begrense seg. Det lærer de ikke først og fremst ved å bli møtt med irritasjon og kjeft når de overdriver, men ved at noen er der og veileder dem gjennom kosingen, viser hvor forsiktig man må stryke, at pus av og til ikke vil bli kost med og da må den få gå sin vei litt, at små babyer gråter hvis det blir for mye for dem osv, roser og gir oppmerksomhet når de gjør det riktig, lærer dem kosemottagerens måte å kommunisere på. Vær i forkant og ta initiativ til kosestunder når barn og dyr er opplagte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå