Gå til innhold

Har lyst til å droppe hele bryllupet jeg nå..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi vil egentlig ha et lite og fint personlig bryllup, men ble vel etterhvert enige med svigers på begge sider at vi skulle ta med onkler og tanter og.. GrEIT nok det, men vi ville selv velge hvem av de vi ville be. Mange av de har jeg ikke hatt kontkat med siden jeg var 2 år og sånn. De betyr ingeting for meg rett og slett. Men nå har pipa fått en annen lyd, nå må vi plutselig be ALLE søsken av svigers.. Jeg vil rett og slett ikke føle meg komfortabel med alle disse menneskene i mitt bryllup... ÆSJ!!!! De sa rett ut at de kom til å bli fornærmet hvis de ikke ble bedt og at de skulle betale for de. Men det er jo ikke pengene som er poenget : (

Hvordan løser dere andre slike konflikter, hvis dere har hatt det da???

Håper noen kan hjelpe meg : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, vi har også litt av det samme problemet, eller egentlig omvendt problem. Min samboer har en haug med søsken, og foreldrene hans liker ikke de andre svigerbarna sine (ingen er gifte ennå, men samboere). Min svigermor vil ikke at vi skal be de andre svigerbarna fordi de ikke er bra nok (hun blir flau av at barna hennes ikke har funnet seg bedre livspartnere). Ikke det at jeg er så himla bra, men jeg bor så langt unna at de ikke har oppdaget mine sorte sider ennå.

Uansett, jeg bare overhører og ber de JEG (VI) vil, det er jo tross alt vårt bryllup. Det mener jeg dere også skal gjøre. Jeg ville aldri bedt noen jeg (vi)nærmest ikke visste hvem var, kun fordi de er familie!

Skrevet

Lukk ørene for deres mas og be de dere vil. Si at det er deres dag og at det er dere som skal kose dere. Et annet spørsmål er jo om dere tror alle de som blir invitert vil komme alikevel? Bor de rett i nærheten eller langt unna? Vi kommer nok til å invitere alle onkler og tanter av høflighetsskyld, men vet de nok ikke kommer fordi de bor på andre kanten av landet og bryllupet vårt ikke er i tilknytning til skoleferie e.l.

Skrevet

For står veldig godt hva du mener. Jeg har også noe nesten det samme. Søstra til svigers har en sønn som er trafikkskadet og han MÅ vi be ellers blir det galt mener svigers. Jeg personlig vil ikke ha han. Hva skal jeg gjøre? Sambos andre fettere og kusiner som det er en del av er ikke bedt. Jeg skal be mine 2 fettere og ei kusine som jeg har vokst opp sammen med så jeg synes det er greit. Men sambos fetter som er trafikkskadet har ikke han hatt noe kontakt med. Hilser kun på fetter når de møtes i byen og slikt. Er det riktig av meg å si nei til han?? Hva hadde dere gjort??

Skrevet

Jeg vet ikke..Vil de at dere skal be ham kun fordi han er trafikkskadd? det blir jo feil mener jeg hvis ingen av de andre kusinene eller fetterne er bedt da. Eller er det fordi han er så skadd at det er praktisk best for foreldrene hans å ta ham med, at svigers vil at han skal være med?

Skrevet

jeg forstår ikke hvorfor dere involverer andre i hvem dere skal be i brullupet! Det er dere som brudepar som bestemmer dette alene. Dessuten er det ikke verdens undergang om noen blir fornærmet vel?

Skrevet

det er DERES dag, ikke lan noen andre ødelegge dagen deres med noe dere ikke vil. si det dere mener og vil

Skrevet

det er ikke så lett og ikke involvere andre i gjestelisten syns jeg... prøver å ikke gjøre at noen føler seg utenfor og har derfor luftet litt hele veien hva vi tenker og føler.. vi får se hva det blir til, akkurat nå kunne jeg tenkt meg å stikket avgårde og giftet meg i all hemmelighet!!

men har liksom lyst å feire det med familien og da : ) ikke lett det her!

HI

Skrevet

Vi stakk av i all hemlighet,og har ikke angra en dag på den avgjørelsen!

Ingen viste noe,så derfor kunne ingen bli skuffa for de ikke var invitert,mens andre ble invitert. Beste avgjørelsen vi noen gang har tatt! :-)

Enten må man bare be aller nærmeste familie(foreldre,søsken,barn), eller så må man be "alle",dersom man ikke vil skuffe noen.

Skrevet

Det virker som at så lenge han er trafikkskadd må han være med. Det virker som det er stakkars han. Han klarer seg alene så det er jo ikke det som er problemet. Men, men vi får se hva som skjer. Takk for noe synspunkter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...