Gå til innhold

Hvilke våtservietter bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker kun klut og vann når jeg steller prinsessa til daglig, men driver med camping og enklere da med våtservietter der ute og ellers når vi er ute på farten. Har brukt Sebamed sine, men har hørt de kan være litt sterke og de er ganske dyre også. Har blitt anbefalt Firstprice sine, men er litt skeptisk siden dette er sånn "billig" merke...

Hva er deres erfaringer? Hvilke merke bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I siste Foreldre og Barn var det en stor test av vårservietter. Der var det tre merker på topp, som hadde minimalt av tilsetningsstoffer. En av disse var Libero sine våtservietter. Bruker nå disse selv, og er fornøyd. Bruker bare når jeg 'må', ellers vann og klut.

Skrevet

Ok... Syntes jeg har sett at Libero har flere forskjellige våtservietter... Eller er det bare jeg som har sett feil?

Skrevet

Grønn hverdag har også hatt tester, og der kom coop sine best ut. Jeg bruker dem når det "kniper". Aller helst har jeg bare vanlige mesoft kompresser som jeg væter i vann.

Skrevet

Vi bruker KUN mesoft kompresser med vann eller olje.

Her i huset tør vi nemlig ikke våtservietter i det hele tatt.

Ikke engangsbleier heller for den del.

Skrevet

hvorfor er folk så hysteriske med bruk av våtservietter og slikt ?¨

Føler bare at folk skriver litt nedverdigende om dem som bruker det og at dem er dårlige mødre som ikke bruker bare vann.....at det er så fysj og fysj å bruke våtservietter.

jeg bruker alt som er i butikken og lillegutt har ikke en sår rumpestump :o)

Men ellers liker jeg Coop sin siden dem er milde og akkurat passe fuktige - prøvde noen Libero sine og det var altfor masse væske som kom ut når man brukte dem.

Jeg vasker stumpen om han har hatt et uhell og det eneste er å bruke vasken ellers bruker jeg opp en hel pakke ;o)

Har stellebordet på barnerommet pga. plassmangel derfor har jeg ikke tilgang til vann hele tiden.

Er ikke noe problem å bære ham bort, men våtserviettene funker bra og er på stellebordet.

Skrevet

Jeg bruker coop sine, og er veldig fornøyd med de. Prøvde Rema sine etter testen i Foreldre & Barn, men syns de var litt "tørre"....

Skrevet

Jeg føler ikke at jeg er hysterisk når jeg sier at her i huset bruker vi ikke våtservietter under noen omstendighet, heller ikke på tur.

Det er enkelt og greit fordi veslejenta har FORFERDELIG sensitiv hud, som meg.

Dessuten har jeg prøvd våtservietter selv en gang jeg var på telttur, og gjør det aldri igjen for å si det sånn!

Med andre ord: verken vesla eller jeg tåler dem.

I tillegg er det en prinsippsak for meg.

Føler heller ikke at jeg ser ned på dem som bruker det, de er da absolutt ikke dårlige foreldre fordi de bruker våtservietter!

Derfor mener jeg at om gutten din tåler de, og du trives med løsningen, så er jo det helt supert!:)

Skrevet

Bruker natusan med aloe vera... De lukter godt, og er ikke for "såpete".

Snuppa har aldri blitt sår av de. Og enig med deg Hebbie, syns ikke det er noe galt å bruke våtservietter...

Skrevet

Hei!

Bruker ICA sine når vi er på tur, som også kom godt ut i testen i F&B.

Ellers er det jo ildsjeler som lager sine egne av mesoft-kompresser. Er ikke så ofte jeg skifter bleie ute, så jeg har ikke gjort det. Men hadde nok gjort det dersom bruken av våtserviettene skulle vare over lengre tid.

Skrevet

coop

Skrevet

jeg bruker mest mesoft-kompresser som jeg legger i olje og vann og tar med rundt. Ellers bruker jeg av og til coop sine. For meg er det ikke det verste med våtservietter at de blir såre i huden, men at mange servietter inneholder hormonforstyrrende stoffer. I verste fall kan det føre til at man ikke blir bestemor når den tiden kommer. De blir utsatt for så mye skadelige stoffer at jeg prøver å begrense det jeg kan hvertfall.

Skrevet

Coop ingen farlige stoffer milde og svanemerket:)

Skrevet

Sebamed sine er helt fine. De finnes med og uten parfyme, det er vel de med parfyme som evnt kan være litt "sterke" for sarte og sensitive barnerumper.

Bruker de små pakkene med Sebamed i stellevesken (for de tar liten plass). Hjemme har jeg brukt First Price (skummer litt pga glyserolinnholdet), Coop Extra (litt tørre synes jeg), Pampers (helt greie) og og de nye Dermica fra Apotek 1, hittil de beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...